6 اشتباه سئو که باید مراقب باشید جریمه نشوید!


سئوی اشتباه

بهینه سازی موتورهای جستجو برای رشد کسب و کار شما و برای رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو ضروری است. اگر یک وب سایت دارید، برای بهینه سازی آن برای رسیدن به بالای SERP ها به سئو نیاز دارید. این یک فرآیند مستمر است که نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد. همانطور که تجارت شما رشد می کند، اهداف شما نیز رشد می کنند. دیدگاه کاربران نیز در حال تغییر است و موتورهای جستجو مانند گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم های خود هستند. بنابراین باید قوانین و الگوریتم های روز سئو را دنبال کنید تا از بهینه بودن استراتژی های سئو خود مطمئن شوید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که در سئو اشتباهاتی که کسب و کار شما را جریمه می کند، مرتکب نمی شوید.

در اینجا شش اشتباه سئو وجود دارد که برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، نباید انجام دهید.

اشتباه 1: لینک خرید

هنگامی که لینک های بد را بیش از حد خریداری می کنید، ممکن است با جریمه روبرو شوید. گوگل و سایر موتورهای جستجو ممکن است این را به عنوان دستکاری در نظر بگیرند. این دستکاری الگوریتم برای تضمین رتبه بالاتر است. بنابراین بهتر است روی به دست آوردن لینک های ارگانیک کار کنید. یا حداقل تعداد لینک های بالا را نخرید.

فرآیند لینک سازی در سئو باید به طور طبیعی انجام شود، در غیر این صورت ممکن است گوگل متوجه لینک سازی غیرعادی و مخرب شما شود. و با جریمه های سنگین روبرو خواهید شد.

اشتباه 2: استفاده نادرست از تگ های H1

تگ های H1 بخش بسیار مهمی از محتوای شما هستند. اول، ساختاری برای محتوای شما فراهم می کند که آن را قابل ارائه می کند. همچنین به موتور جستجو کمک می کند تا بفهمد محتوا یا صفحه شما در مورد چیست.

با این حال، افراد می توانند شروع به استفاده نادرست یا بیش از حد از تگ H1 کنند. وقتی این کار را انجام می دهید، با دستکاری الگوریتم سعی می کنید رتبه و ترافیک بهتری کسب کنید. بنابراین، استفاده از تگ H1 را بیش از حد محدود کنید. علاوه بر این، استفاده صحیح از آن به وب سایت شما کمک می کند تا ترافیک و رتبه بندی ارگانیک داشته باشد.

بهترین راه برای استفاده از این تگ فقط یک بار در هر صفحه است. که معمولا عنوان صفحه بین تگ ها است <h1> , </h1> قرار داده شده.

اشتباه 3: پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی

توصیه می شود تا جایی که می توانید کلمات کلیدی را در محتوا بنویسید. این امر توجه موتور جستجو را به خود جلب می کند و به شما کمک می کند تا رتبه بهتری کسب کنید. توجه موتورهای جستجو را به خود جلب می کند اما در جهت منفی. اگر محتوایی پر از کلمات کلیدی ببینند، موتورهای جستجو آن را به عنوان محتوای ضعیف علامت گذاری می کنند. بنابراین هیچکس محتوای شما را نخواهد دید و شما توسط اسپم گوگل شناسایی و جریمه خواهید شد.

اشتباه 4: کپی مقالات

وقتی مقالاتی را کپی می کنید و سپس آنها را در سایت یا وبلاگ خود منتشر می کنید می تواند آزاردهنده باشد. نه تنها موتورهای جستجو می توانند شما را جریمه کنند، بلکه می تواند منجر به مشکلات قانونی با نویسنده اصلی شود.

بنابراین مطمئن شوید که همیشه محتوای جدید می نویسید. اگر با نویسندگان کار می کنید، مطمئن شوید که آنها قوانین را می دانند.

اشتباه 5: استفاده از محتوای تکراری

هزاران وبلاگ در مورد هر موضوعی وجود دارد. با این حال، همچنان می‌توانید چیزی جدید یا ارزشمند به آن محتوا اضافه کنید. شما مجبور نیستید محتوای تکراری را در وب سایت خود کپی یا جایگذاری کنید. اگر این کار را انجام دهید، موتورهای جستجوگر شما را جریمه خواهند کرد. و هیچ مشتری نمی تواند شما را پیدا کند.

بنابراین، همیشه سعی کنید چیزی جدید و ارزشمند برای وبلاگ یا وب سایت خود بنویسید. و هدف شما نوشتن فقط برای مخاطب است و نه موتورهای جستجو.

اشتباه 6: تلاش برای پنهان کردن پیوند حمایت شده

اگر وب سایت شما یک لینک پشتیبان دارد، این واقعیت را پنهان نکنید. داشتن پست حمایت شده خلاف قانون نیست. اما پنهان کردن آنها خلاف قانون است. پیوند حامی nofollow را دنبال کنید تا مطمئن شوید که این امر منجر به جریمه نمی شود.

کلیدهایی که وب سایت شما جریمه شده است:

  • وب سایت شما حتی بر اساس برند شما رتبه بندی نمی شود.
  • اگر از رتبه بندی در صفحه اول SERP لذت بردید، اما اکنون به صفحات بعدی بازگشته اید، سایت شما جریمه شده است.
  • هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل فهرست شده است.

گوگل در سال 2000 شروع به تغییر الگوریتم خود کرد. از آنجایی که بیشتر ترافیک سایت از طرف گوگل است، برای جلوگیری از جریمه شدن باید از این اشتباهات سئو خودداری کنید.