9 راه برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت


افزایش نرخ تبدیل سایت

شما از کاربران خود می خواهید که یک اقدام خاص را انجام دهند … اما چگونه مطمئن می شوید که انجام می دهند؟ دوست دارید مردم وقتی به وب سایت شما می آیند چه کاری انجام دهند؟ آیا می خواهید فرمی را پر کنید، یک کتاب الکترونیکی دانلود کنید یا خریدی انجام دهید؟ هر اقدامی که باشد، تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند به عنوان نرخ تبدیل برای کسانی که اقدام می کنند شناخته می شود. طراحی وب سایت شما تا حد زیادی بر نرخ تبدیل شما تاثیر می گذارد. اگر می خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، بهینه سازی وب سایت خود کاملا منطقی است. برای این کار نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

در اینجا 9 راه سریع برای بهبود وب سایت و افزایش نرخ تبدیل آورده شده است.

1) طراحی وب تمیز

در روزهای اولیه اینترنت، وب سایت ها دارای فیلم های فانتزی فلش و شعله های بصری عجیب بودند. با این حال، آن روزها به پایان رسیده است. در سال های اخیر طراحی وب تمیز مطلوب تلقی می شود.

عملکرد وب سایت شما باید به راحتی قابل تشخیص باشد و بازدیدکننده نباید جایی احساس کند که گیر کرده است. وب سایت شما باید یک تجربه کاربری مثبت ارائه دهد و باید دید یکپارچه برای مشتری ایجاد کند.

طراحی وب سایت تمیز

2) یک طرح بندی تک ستونی برای وب سایت خود داشته باشید

یک قالب ستون چیزی است که شما باید در وب سایت خود داشته باشید. تمیز به نظر می رسد و فضای سفید اضافی دارد که استفاده از آن را برای کاربر آسان می کند.

همچنین باعث حواس پرتی کمتری می شود و بازدیدکنندگان وب سایت شما می توانند به راحتی به صفحه نگاه کنند. به طور کلی، تجربه کاربری را بهبود می بخشد و نرخ تبدیل را افزایش می دهد. بنابراین صفحه خود را طوری طراحی کنید که یک طرح تک ستونی داشته باشد.

افزایش نرخ تبدیل سایت

3) صفحه فرود خود را بهینه کنید

بهینه سازی صفحه فرود (LPO) شامل بهبود عناصر در صفحات وب هدفمند برای افزایش نرخ تبدیل آن است. هنگام بهینه سازی صفحه فرود خود، ابتدا باید منابع مختلف ترافیک در صفحه فرود خود را بهینه کنید. و سپس می توانید با عناصر موجود در صفحه آزمایش کنید.

یکی از عناصری که می توانید روی آن کار کنید، محدود کردن تعداد اقدامات در صفحه فرود است. با حذف عناصر ناخواسته ناوبری وب، بخش های فرم اضافی یا سایر ویژگی های اضافی شروع کنید.

همچنین سرعت بارگذاری صفحه فرود را کاهش دهید. هرچه صفحه فرود شما سریعتر بارگذاری شود، نرخ پرش کاربر کمتر می شود. برعکس، هرچه سرعت بارگذاری کندتر باشد، نرخ پرش بالاتر است. در نهایت، سئوی خود را در صفحه فرود خود بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند ترافیک ارگانیک را به صفحه شما هدایت کنند.

4) از تصاویر و ویدیوها برای وب سایت خود استفاده کنید

نوشتن پست های جذاب برای وب سایت شما راه خوبی برای لذت بردن و جذب بازدید کننده است. شما می توانید این را با تصاویر و فیلم ها ترکیب کنید. کاربران وب مایلند تصاویر، اینفوگرافیک ها، اسکرین شات ها و ویدیوها را ببینند زیرا بیشتر از کلمات سرگرم کننده هستند.

پس حتما از تصاویر و ویدیوهای بیشتری برای وب سایت خود استفاده کنید. شما بازدیدکنندگان جذاب تری را برای محتوای خود دریافت خواهید کرد و آنها به احتمال زیاد آن را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت. اگر در سطح فنی هستید، می توانید از تصاویر و ویدیوهای بیشتری برای توضیح جزئیات فنی برای درک آسان استفاده کنید.

از تصویر و ویدئو استفاده کنید

5) اثبات اجتماعی را اضافه کنید

اثبات اجتماعی پدیده‌ای روان‌شناختی است که در آن افراد از اعمال دیگران کپی می‌کنند، به‌ویژه زمانی که مطمئن نیستند در یک موقعیت خاص چه کاری انجام دهند.

به عنوان مثال، تصور کنید که در یک منطقه جدید هستید و به دنبال ناهار هستید. با این حال، شما بهترین رستوران ها را برای خوردن نمی شناسید. چه کار می کنی؟

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً به دنبال یک رستوران در گوگل یا رسانه های اجتماعی هستید. و رای اعتماد مردم به آن رستوران را بررسی کنید که آیا رستوران غذای خوبی دارد یا خیر. بنابراین، شما به خودتان اطمینان دهید که شما نیز آن را دوست خواهید داشت.

فرقی نمی کند که می خواهید نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید. بازدیدکنندگان به دنبال اثبات اجتماعی هستند تا ببینند آیا می توانند به کسب و کار شما اعتماد کنند یا خیر. در تجارت آنلاین، آنها به دنبال توضیحات و بررسی هستند.

می توانید با پرسیدن از مشتریان راضی خود شروع به بررسی کسب و کار خود کنید و آنها را در وب سایت خود ارسال کنید. مطمئن شوید که آنها مشتریان واقعی هستند که از کسب و کار شما خرید کرده اند و نه ربات ها.

بر اساس برخی آمارها، 87 درصد از مصرف کنندگان نظرات آنلاین کسب و کارهای محلی را مطالعه می کنند. همچنین، قبل از تعامل با هر نهاد تجاری، مصرف کننده آنها را در 2-3 سایت بررسی می کند. بنابراین، مطمئن شوید که رسانه های اجتماعی را به سایت خود اضافه می کنید.

6) علائم اعتماد را به وب سایت خود اضافه کنید

درست مانند اثبات اجتماعی، یک نشانه اعتماد باعث ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان وب سایت شما می شود. با نمایش علامت اعتماد در وب سایت شما، بازدیدکنندگان سایت شما احساس می کنند که در یک تجارت قانونی هستند و می توانند اطلاعات شخصی خود را با شما به اشتراک بگذارند.

یک علامت کلیدی اعتماد که می توانید در وب سایت خود قرار دهید، اطلاعات تماس است. آدرس فیزیکی، صفحه تماس، نماد اعتماد الکترونیکی، ایمیل حرفه ای، شماره تلفن و چت زنده را ارائه دهید. همچنین صفحات رسانه های اجتماعی خود، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام را اضافه کنید، زیرا آنها خود نشانه اعتماد هستند.

۷) مشتری را مجبور به ایجاد حساب کاربری نکنید

اگر یک خرده‌فروش آنلاین هستید، تمام مراحل غیرضروری را برای مشتری برای تکمیل معاملات خود حذف کنید. شما باید خیلی سریع مشتری را خرید و بازدید کنید. با این حال، شلوغی ایجاد یک حساب کاربری مخل و ​​پیچیده است.

بنابراین ایجاد حساب کاربری هنگام خرید یکی از گزینه هاست. می توانید مزایای افتتاح حساب را برجسته کنید، به عنوان مثال، اولین فردی که از تخفیف ها و محتوای انحصاری مطلع می شود. با این حال، ایجاد یک حساب کاربری را مجبور نکنید.

افزایش نرخ تبدیل سایت

8) گارانتی

اگر از دیدگاه مصرف کننده فکر کنید، آنها در خرید محصول شما ریسک می کنند. اگر ترس از خطر خیلی زیاد باشد، باعث می شود مصرف کننده از شما خرید نکند. برای فروش باید این ریسک را از بین ببرید.

یک راه آسان برای خلاص شدن از خطر، ارائه ضمانت است. اگر محصول انتظارات شما را برآورده نکند، ضمانت کلاسیک 100٪ بازپرداخت است. وقتی ضمانت می دهید، 12 ماه ضمانت بازگشت پول بدهید.

9) چت بات

مصرف کنندگان راه های آسان و سریع برای ارتباط با کسب و کارها را می خواهند. آنها نمی خواهند به تماس و درخواست کمک ادامه دهند. آنها نمی خواهند فرم استعلام را پر کنند و منتظر باشند تا کسی با شما تماس بگیرد. آنها اکنون پاسخ می خواهند و گفتگوی زنده بیشتری می خواهند.

چت بات برای این کار مناسب است. chatbot یک نرم افزار چت زنده است که صدای انسان یا پاسخ متنی را تقلید می کند و با بازدیدکنندگان وب سایت برای پاسخ به سؤالات آنها ارتباط برقرار می کند. با راه اندازی چت بات، می توانید بلافاصله به درخواست های مشتریان پاسخ دهید.

چت بات

وب سایت خود را تقویت کنید

وب سایت شما فروشگاه دیجیتال شماست. اینجاست که مشتریان بالقوه وارد می شوند و می بینند که آیا باید به شما پول بدهند یا خیر. پس با بهینه سازی وب سایت خود مطمئن شوید که هیچ یک از آنها را از دست ندهید. با استراتژی های بالا نرخ تبدیل وب سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

نرخ تبدیل تنها یکی از عناصری است که باید هنگام راه اندازی یک وب سایت در نظر بگیرید. سایر موارد مهم در فروش آنلاین را افزایش دهید شما آنجا هستید.