حمامی برای شما از کتاب، هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد راجس روزنبلات


بند فارسی تمرین کنید و در بحث شرکت کنید فقط برای کاربران رایگان

یک حمام برای شما

قبلا در قسمت فارسی ضمیمه در مورد راجر روزنبلات صحبت کرده بودیم. نویسنده ای که رویکرد و تنوع سبک نوشتاری اش مثال زدنی است. ما هم گفتیم نوشته های دیگری از ایشان نقل می کنیم.

این بار می خواهیم چیزی را به اشتراک بگذاریم کتاب هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد بیایید بخوانیم (هر چیزی می تواند اتفاق بیفتد). این کتاب مجموعه ای از نوشته های پراکنده روزنبلات است. برخی از آنها فقط سه یا چهار کلمه هستند. اما برخی دیگر به سه یا چهار صفحه می رسد و در حدی است که می توان آنها را انشاء نامید.

«حمامی برای تو» یکی از عناوین این کتاب است که ظاهرا روزنبلات آن را پس از خواندن آگهی محصولات حمام نوشته است.

او نوشتن خود را با نقل چند جمله از آگهی در مجله خانه آغاز می کند و آن را ادامه می دهد. قبل از توضیح بیشتر متن را می خوانیم:

حمام برای شما - حمام برای شما

محدودیت دسترسی کامل به این مقاله

نمایش کامل این محتوا برای کاربران رایگان افزونه انجام می شود.

به عنوان کاربر رایگان افزونه ثبت نام کنید. سریع و رایگان و کافی است یک نام کاربری و رمز عبور برای خود تعریف کنید.

با ثبت نام به عنوان کاربر رایگان، به دروس مختلف (از جمله: استعدادیابی، سبک زندگی، هوش کلامی، افعال پرکاربرد انگلیسی، مهارت های ارتباطی و پاراگراف فارسی) دسترسی خواهید داشت.

در صورت تمایل می توانید برخی از درس های کاربری رایگان افزونه را مشاهده کنید.

اگر با فضای افزونه آشنایی ندارید و دوست دارید بیشتر در مورد افزونه بدانید، می توانید نظرات دوستان افزونه را در مورد افزونه مطالعه کنید و ببینید آیا این افزونه برای شما مناسب است یا خیر. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با مکمل بوده و آن را به خوبی می دانند:

آن تمام شده است. این متن روزنبلات بود. در عین حال که پوچ بودن همه جملات مشخص است و غیرواقعی بودن کلمات را از خواننده پنهان نکرده است، تا انتها شما را همراهی می کند. این نوع همراهی با روشی که برخی داستان ها از آن استفاده می کنند تا شما را درگیر هیجان کنند متفاوت است تا اینکه در نهایت متوجه می شوید که در خواب یکی از شخصیت ها درگیر شده اید. غیر واقعی بودن هر جمله مشخص است. او با عباراتی مانند «هاها» و «شوخی می کنم» بر این موضوع تاکید می کند. و البته با زیرکی می داند که شما باز هم پیش او می مانید و به جمله آخر می رسی. جمله آخر چیزی نیست جز یادآوری در مورد پرده و سیفون. دو چیز که واقعاً در یک حمام به کار می آیند.

این سبک نوشتن برای همه نیست. ممکن است شما هم آن را دوست نداشته باشید. قابلیت تفسیر نسبتاً بالایی دارد و هرکسی ممکن است آن را به گونه ای متفاوت تفسیر کند.

اما حداقل آنچه واضح است این است که Zonblatt کپی رایترها و ویراستاران متون تبلیغاتی را به سخره گرفته است. کسانی که در طرح ادعاهای زیاده‌روی با یکدیگر رقابت می‌کنند و از بالا بردن اهمیت مواردی مانند دوش و فاضلاب به فلسفی‌ترین بخش‌های زندگی بشر دریغ نمی‌کنند.

جدا از هر نظری که در مورد این متن دارید و می نویسید، آیا در تبلیغات شعارهایی هم دیده اید که یک برند یا محصول را فراتر از آنچه هست معرفی می کند و قلمروی بسیار گسترده تر از عملکرد واقعی آن برند یا محصول را ترسیم می کند؟

شما هنوز در این بحث مشارکت نکرده اید.

چند مقاله پیشنهادی از مکمل: