مزایای فروش در اینترنت که هر فروشنده ای باید بداند


مزایای فروش در اینترنت

شکی نیست – فرصت فروش آنلاین به چندین کسب و کار کمک کرده است که درآمد بیشتری کسب کنند و با موفقیت رشد کنند. مانند هر استراتژی تجاری دیگری، فروش در اینترنت مزایای مثبت و زیادی دارد که می تواند به برتری در این مسیر کمک کند.

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک را می توان خرید و فروش کالا به صورت الکترونیکی و آنلاین تعریف کرد.

این مقاله برای کمک به شما در آشنایی بیشتر با مزایای کسب و کار الکترونیکی تهیه شده است. بازار آنلاین بستر خوبی برای گسترش کسب و کار شماست. با به اشتراک گذاشتن آنچه در مورد فروش آنلاین می دانیم، می خواهیم توضیح دهیم که چه نوع مزایایی وجود دارد. به طور خلاصه، اینها نکات مثبتی است که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

به طور خلاصه می توان مزایای فروش محصولات در اینترنت را به شرح زیر خلاصه کرد.

تجارت الکترونیکی

1. فرآیند خرید سریعتر

روند خرید سریعتر

مشتریان می توانند زمان کمتری را برای خرید آنچه می خواهند صرف کنند. آنها به راحتی می توانند بسیاری از موارد را به طور همزمان مرور کنند و آنچه را که دوست دارند خریداری کنند. وقتی آنلاین هستند، مشتریان می توانند اقلامی را پیدا کنند که در فروشگاه های فیزیکی دورتر از آنها موجود است یا در محل آنها یافت نمی شود.

حتی بهتر از آن این است که قیمت پیشنهادی ویژه ای داشته باشد و درب منزل تحویل شما شود.

از مزیت های فروش محصولات در اینترنت می توان به کمک به فرد در انتخاب طیف وسیعی از محصولات و تحویل سفارش اشاره کرد. یک مورد را جستجو کنید، توضیحات را ببینید، به سبد خرید اضافه کنید – همه مراحل در کمترین زمان انجام می شود. در نهایت خریدار خوشحال می شود زیرا کالا را در اختیار دارد و مجبور نیست مسیر طولانی را طی کند.

2. فهرست های فروشگاه و محصولات را ایجاد کنید

فهرست محصول چیزی است که مشتری هنگام جستجوی یک محصول می بیند. این یک مزیت در تجارت الکترونیکی است که برای فروشنده در نظر گرفته شده است. خوبی کسب و کار آنلاین این است که می توانید لیست محصولات خود را پس از ایجاد آنها سفارشی کنید. بهترین قسمت؟ ایجاد یک لیست زمان بسیار کمی می برد، تنها چیزی که نیاز دارید نام محصول یا توضیحات و تصاویر است.

فروشندگان می توانند بسیاری از تصاویر، توضیحات، دسته بندی محصولات، قیمت ها، هزینه های حمل و نقل و تاریخ های تحویل را اضافه کنند. بنابراین می توانید در یک مرحله چیزهای زیادی در مورد محصول به مشتری بگویید. ایجاد فهرست شما به خریداران نشان می دهد که چه چیزی دارید.

چه تفاوتی با فروشگاه های آفلاین دارد؟- خرده فروشان آفلاین فقط می توانند برخی از جزئیات محصول را ارائه دهند. این می تواند دردسرساز باشد زیرا آنها باید همان داده ها را برای هر مشتری تکرار کنند!! از سوی دیگر، یک بازار آنلاین مکانی برای توصیف محصول در اختیار شما قرار می دهد – فقط یک بار برای همیشه

3. کاهش هزینه ها

یکی از بزرگترین مزیت های فروش اینترنتی که فروشندگان را به فروش آنلاین جذب می کند، کاهش هزینه است. بسیاری از فروشندگان برای نگهداری از فروشگاه فیزیکی خود باید پول زیادی بپردازند. آنها ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های اضافی مانند اجاره، تعمیرات، طراحی فروشگاه، موجودی و غیره داشته باشند.

یک فروشگاه تجارت الکترونیک مقرون به صرفه است و در مقایسه با فروشگاه فیزیکی نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد.

همچنین فرصت خوبی برای فروشندگانی است که قصد کسب درآمد دارند اما سرمایه اولیه لازم را ندارند.

آیا میدانستید 33 درصد از مصرف کنندگان از تلفن همراه خود برای خرید اقلام استفاده می کنند.

4. تبلیغات و بازاریابی مقرون به صرفه

مزایای فروشگاه الکترونیکی

فروشندگان مجبور نیستند برای تبلیغ اقلام خود پول زیادی خرج کنند. دنیای تجارت الکترونیک چندین راه مقرون به صرفه و سریع برای بازاریابی آنلاین دارد. بازارهای تجارت الکترونیک کانال های بصری هستند – و فروشندگان واقعاً می توانند محصول خود را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال، فروشندگان کالاهای دیجیتال می توانند از ابزارهای تبلیغاتی برای افزودن فیلم، اینفوگرافیک، تصاویر با وضوح بالا استفاده کنند.

بسیاری از بازارهای تجارت الکترونیک ابزارهای بینش مشتری را ارائه می دهند که می تواند برای تجزیه و تحلیل مشتریان استفاده شود. به طور معمول، این صفحه ای است که تمام سفارشات را نشان می دهد – در حال انتظار، ارسال نشده، ارسال شده، لغو شده، برگشت داده شده است.

5. انعطاف پذیری برای مشتریان

یکی از مزایای عمده فروش در اینترنت برای تجارت این است که فروشندگان می توانند انعطاف پذیری را برای مشتریان فراهم کنند. یکی از نکات قابل توجه این است که محصول و خدمات 24×7 در دسترس هستند. نتیجه این است که فروشنده می تواند کالای خود را در هر مکان و هر زمان عرضه کند.

مشتریان همیشه در یک بازار تجارت الکترونیک حضور دارند – به دلیل راحتی که به دست می‌آورند، احتمالاً برای خریدهای تکراری آنلاین باز خواهند گشت. این امکانات شامل ارسال رایگان، تحویل سریع سفارش، معاملات و تخفیفات، مزایای اشتراک می باشد.

آنها همچنین نظرات خود را در مورد چیزهایی که می خرند به اشتراک می گذارند. بررسی های خوب منجر به دو مزیت اضافی تجارت الکترونیک می شود. یکی این است که خریداران بر اساس تعداد نظرات مثبت به فروشگاه شما اعتماد می کنند. مورد دیگر این است که می تواند به شما کمک کند اقلام پرفروش خود را شناسایی کنید.

فروشندگان می توانند از این انعطاف پذیری مشتری برای کسب درآمد استفاده کنند. آنها می توانند در یک بازار آنلاین با اطمینان از اینکه خریداران زیادی وجود دارد به فروش برسانند.

6. مقایسه محصول و قیمت

در تجارت الکترونیک، فروشندگان می توانند محصولات را با استفاده از ابزار یا به تنهایی مقایسه کنند. این به آنها ایده خوبی از جایگزین های محصول در دسترس، نرخ های استاندارد، در صورت برآورده نشدن نیاز محصول می دهد.

مقایسه آنلاین سریع‌تر است و بسیاری از محصولات را پوشش می‌دهد – به صرفه‌جویی در زمان هنگام انجام این مقایسه کمک می‌کند، زیرا تمام جزئیات در سایت خرید موجود است. در یک فروشگاه فیزیکی، فروشندگان ممکن است به جزئیات زیادی دسترسی نداشته باشند – آنها فقط اطلاعات بهتری در مورد موجودی خود دارند.

آیا می دانید – “خریداران می توانند با استفاده از بازارهای آنلاین در زمان خود صرفه جویی کنند. آنها از مزایای دیگری مانند تحویل سریع، راحتی خرید از خانه، مقایسه سریع قیمت برخوردار می شوند.”

7. بدون محدودیت دسترسی

دسترسی محدود

یک فروشنده با یک فروشگاه فیزیکی ممکن است فقط بتواند به تعداد معینی از خریداران دسترسی پیدا کند. آنها می توانند مواد را به خانه مشتریان تحویل دهند، اما ممکن است محدودیت های فاصله وجود داشته باشد. بازار تجارت الکترونیک سیستم تدارکات و تحویل خاص خود را دارد.

فروشندگان دارای یک فروشگاه فیزیکی شروع به فروش کالاهای خود به خریداران محلی می کنند. اما در فروش آنلاین، فروش شما محدودیتی ندارد. شما می توانید با استفاده از سامانه پستی محصولات خود را به سراسر ایران یا حتی جهان ارسال کنید.

8. پاسخ سریعتر به تقاضاهای خریدار/بازار

هر تعاملی با شروع فروش آنلاین سریعتر است. بازارهای تجارت الکترونیک یک سیستم تدارکات یا تحویل ساده را به شما ارائه می دهند. این بدان معنی است که سفارش خریداران به طور موثر تحویل داده می شود. مزیت دیگر این است که بازگشت محصول را می توان به سرعت مدیریت کرد – یا بازپرداخت دریافت می کنید یا جایگزین می کنید.

حتی در هنگام پاسخگویی به تقاضاهای بازار می توان اقدام سریعی انجام داد. به این مثال تجارت الکترونیک فکر کنید – وقتی یک خریدار می بیند که یک کالا تمام شده است، می تواند روی گزینه “به من اطلاع بده” کلیک کند. هنگامی که آن کالا دوباره برای فروش در دسترس است، سیستم به او اطلاع می دهد. همچنین به فروشندگان اطلاع می‌دهد که باید آن کالا را دوباره ذخیره کنند تا بتوانند خریداران بیشتری پیدا کنند.

9. حالت های پرداخت چندگانه

مزایای فروش در اینترنت

خریداران عاشق شخصی سازی هستند – و همین امر در مورد پرداخت سفارشات آنها نیز صدق می کند. بازارهای تجارت الکترونیک چندین حالت پرداخت از جمله پول نقد هنگام تحویل، کارت هنگام تحویل، پرداخت آنلاین یا حتی پرداخت چک را امکان پذیر می کنند.

بازیابی سبد خرید – این یک مزیت بزرگ یا تجارت الکترونیک است. گاهی اوقات یک خریدار به صفحه پرداخت می رسد اما خرید را کامل نمی کند. در اینجا می‌توانید از طریق پیام‌های تلفنی، ایمیل، مشتریان را برای تکمیل خرید مطلع کنید.

بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک کوپن هایی را برای تخفیف یا تبلیغات در صفحه پرداخت فعال می کنند. این کار را برای مشتری آسان‌تر می‌کند زیرا کد از قبل همراه با سفارش موجود است.

سوالات متداول فروشندگان آنلاین

آیا در مورد فروش اینترنتی سوالی دارید؟ در اینجا چند سوال متداول در مورد تجارت الکترونیک و دنیای شگفت انگیز فروش آنلاین وجود دارد.

الف) چگونه یک بازار تجارت الکترونیکی را انتخاب کنم که برای من مناسب است؟

قبل از شروع فروش آنلاین از طریق یک پلت فرم تجارت الکترونیک، بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است. در مرحله بعد، این لیست از شایستگی های ضروری تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید تا انتخاب درست را آسان تر کنید.

• نوع محصولی را که می فروشید در نظر بگیرید – برخی از بازارها به پوشاک، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مصرفی اختصاص دارند.
• همه ابزارهای ساخته شده برای فروشندگان را مرور کنید – مواردی مانند فهرست محصولات، ردیابی موجودی، بازخورد مشتری، و موارد دیگر
. درگاه های پرداخت، لینک های رسانه های اجتماعی و غیره

اگر می خواهید محصولات آنلاین خود را از طریق فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید. برای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مواردی مانند مجوزها و قراردادها با اداره پست نیاز به هزینه دارید.

ب) چگونه می توان فروشنده تجارت الکترونیک شد؟

برخی از مراحل ضروری تجارت الکترونیک وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. فرد باید در بازار ثبت نام کند. شما می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و اسناد را در صورت نیاز ارسال کنید. پس از آن می توانید محصول خود را آپلود کرده و شروع به فروش کنید.

• بررسی کنید که آیا پلتفرم مربوطه دارای ویژگی هایی مانند «ثبت فروشنده» / «علاقه مند به فروش» / «فروش با ما» / «ثبت نام تجاری شما» است یا خیر.
• با کلیک بر روی این موارد شروع به ایجاد حساب کاربری خود کنید.
• ممکن است مجبور باشید مجوز ویژه، مدارک شناسایی و اسناد بانکی را ارائه دهید.
• پس از این مراحل، معمولاً به صفحه فهرست محصولات هدایت می‌شوید – اینجا جایی است که آنچه را که می‌فروشید آپلود می‌کنید.

ج) چگونه در بازار تجارت الکترونیکی بفروشم؟ چندین راه ساده برای استفاده از تجارت الکترونیک وجود دارد. شما با ثبت نام و ارسال لیست محصول خود شروع می کنید – این قسمت اول است. بخش بعدی برنامه ریزی فروش شما برای جذاب کردن محصول شما است.

• فهرست های خود را با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی ارائه شده در داشبورد خود ایجاد کنید.
• سیاست های بازگشت، گزینه های پرداخت، در دسترس بودن را در صورت وجود توضیح دهید.

د) مزیت برتر فروش در اینترنت برای من چیست؟

وقتی در یک بازار تجارت الکترونیکی می فروشید، چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارید. شما مشتریان بیشتر، کنترل بیشتر، مدیریت موجودی آسان تر، سیستم های بازگشت و تحویل آسان تر دارید. حتی راه هایی برای ارائه مزایای به خریداران شما وجود دارد.

• می توانید انتخاب خود را در حالت های پرداخت تنظیم کنید.
• می توانید انتخاب خود را در روش های تحویل تعیین کنید.
• انتخاب کنید که مشتریان چگونه می توانند با شما تماس بگیرند یا سؤال بفرستند.
• شما فقط باید شناسه های مورد نیاز، مجوزها، اطلاعات محصول را آپلود کنید.

ت) آیا موانعی برای فروش در بازار تجارت الکترونیک وجود دارد؟

موانع ورود بسیار کم است و حداقل سرمایه گذاری برای راه اندازی تجارت الکترونیک لازم است. ثبت نام فروشنده، راه اندازی فروشگاه شما یک فرآیند آسان است. چنین بازارهایی شما را در معرض میلیون ها مشتری بالقوه قرار می دهند. می توانید به سرعت شروع به فروش کنید.

اکنون که با مزیت های فروش اینترنتی آشنا شدید، بهتر است اگر محصولی دارید یا فروشنده هستید، فروش محصولات خود را در این بازار بزرگ و رقابتی آغاز کنید. اما اگر می خواهید این مسیر را به صورت حرفه ای شروع کنید به شما توصیه می کنم دوره رایگان و ویژه ما در زمینه شروع فروش محصولات در اینترنت را ببینید.