کاربرد هوش مصنوعی در مربیگری


مربیگری کاربر خاص خاص

کاربرد هوش مصنوعی در مربیگری

متأسفانه در بازار آموزش کشور ما – و البته در بسیاری از نقاط جهان – سنت عجیبی وجود دارد. با محبوبیت و مد شدن هر موضوع جدید، نوشته ها و پادکست ها و دوره هایی با آن عناوین معرفی می شوند.

برای مثال کافی است اصطلاحی مانند متاورز رایج شود. بلافاصله، حتی برخی از مربیان آشپزی وسوسه می شوند که در یک “دوره آموزشی تشخیص طعم متاوارس” شرکت کنند.

در چنین شرایطی که بحث کوچینگ در کشور رواج پیدا کرده است و همه با اشاره به موضوع، به هر کاری که قبلا انجام داده اند، پیشوند یا پسوند کوچینگ می چسبانند. “کاربرد هوش مصنوعی در مربیگری” مکمل برای ما چندان ساده نیست.

اما به دو دلیل تصمیم گرفتیم این بحث را به صورت مختصر در قالب یکی از درس های تکمیلی ارائه کنیم.

چرا در مورد هوش مصنوعی و مربیگری صحبت کنیم؟

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که استفاده از هوش مصنوعی در مربیگری فراتر از تصور و سناریوی ذهنی است. تا به امروز سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی به اشکال مختلف در نقش مربی یا در کنار مربی قرار گرفته اند. از این رو در دنیای واقعی نقاط قوت و ضعف این سیستم ها دیده می شود و هر روز تصویر روشن تری از نقش هوش مصنوعی در آینده مربیگری در مقابل چشمان ما ظاهر می شود.

نکته دوم اینکه بحث هوش مصنوعی در کوچینگ دیگر محدود به سمینارها، کلاس ها، سخنرانی ها و تجارت نیست. اما مجلات تخصصی و پژوهشی نیز این موضوع را جدی گرفته اند.

درست است که فدراسیون بین المللی کوچینگ هر از گاهی مقالاتی در مورد رابطه هوش مصنوعی و مربیگری منتشر می کند (دانلود فایل PDF نمونه). اما جایگاه پژوهشی و علمی ICF به گونه ای نیست که تنها با تکیه بر برخی توضیحات و گزارش های فدراسیون بتوان گفت استفاده از هوش مصنوعی در مربیگری جدی است.

اما اکنون موضوع فراتر از این است. مجلات تخصصی در حوزه منابع انسانی به استفاده از هوش مصنوعی در کوچینگ توجه کرده اند (+). مجلاتی که کمی جدی تر و رسمی تر هستند، مایلند چارچوب های علمی برای نقشه برداری هوش مصنوعی (+) تعریف کنند. و حتی در مجلات نسبتاً دقیق، مانند مجله بازاریابی وابسته به انجمن بازاریابی، مقالات تحقیقاتی در مورد اثربخشی مربیگری مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر می شود.

کاربرد هوش مصنوعی در مربیگری

علاوه بر این، امکانات، زیرساخت ها، منابع و دانش فنی موجود در کشورمان به گونه ای است که برخی از تیم های حرفه ای و خلاق در قالب استارت آپ به فکر استفاده تجاری از این فرصت هستند. این فرصت به ویژه در زمینه هایی مانند فروش، مدیریت مرکز تماس، مدیریت ارتباط با مشتری و خدمات پس از فروش ملموس است.

در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

منظور از “استفاده از هوش مصنوعی در کوچینگ” چیست؟

بررسی یک مطالعه پژوهشی در مورد اثربخشی مربیگری با هوش مصنوعی

مزایای استفاده از کوچینگ در هوش مصنوعی

شما هنوز در این بحث شرکت نکرده اید.

ترتیبی که ضمیمه برای مطالعه مطالب مجموعه کوچینگ پیشنهاد می کند:

چند پیشنهاد از مکمل:

مجموعه محتوای رشته مربیگری