طراحی خودرو چگونه خودروهای جدید را از مشتریان کنجکاو پنهان کنیم؟


طراحی خودرو

برای علاقه مندان به خودرو، عرضه هر مدل خودروی جدیدی یک رویداد بزرگ است. همانطور که علاقه مندان به تلفن همراه هر سال منتظر معرفی پرچمداران جدید هستند و می توانند تفاوت های نسل جدید و نسل قبل را بررسی کنند.

حتی برای ما که در ایران زندگی می کنیم و از حق خرید و تجربه رانندگی با بسیاری از خودروهای مدرن دنیا محروم هستیم، این علاقه همچنان وجود دارد و می بینید که دوستداران خودرو در جلسات، نمایشگاه ها، سایت ها و شبکه های اجتماعی از جمله این موارد هستند. ویژگی های مدل های جدید خودروهای امروزی. دنیا داره حرف میزنه

اما آیا طراحان و سازندگان خودرو علاقه مند هستند که مردم سراسر جهان از ویژگی های نسل های جدید محصولات خود پیروی کنند؟ تا زمان رونمایی عمومی خیر!

شما نباید محصول ما را قبل از عرضه آن ببینید!

شاید بیشتر خودروسازان حاضر نباشند به این سادگی و صریح حرف دلشان را بزنند. اما می دانیم که تقریباً همه آنها ترجیح می دهند مردم قبل از رونمایی خودروهای جدید خود را نبینند.

مدیر ارشد طراحی مزدا می‌گوید (+): ماشین جدید مثل عروس است و بهتر است کسی او را تا لحظه‌ای که در میان جمعیت راه می‌رود نبیند.

نتیجه نگاه این طراح خودروهایی است که به شدت استتار شده اند و تشخیص جزئیات آنها چندان آسان نیست (+):

طراحی ماشین - استتار ماشین

این تشبیه کمی شاعرانه است و انگیزه های اصلی مخفی شدن خودرو را نمی رساند. انگیزه هایی که حدس زدن آن ها چندان دشوار نیست:

لو رفتن تدریجی اطلاعات و عکس های خودرو، هیجان رونمایی را از بین می برد. اگر کسی اطلاعاتی در مورد خودرو نداشته باشد، رونمایی می تواند مانند یک بمب خبری عمل کند و اطلاعات و اخبار و تصاویر محصول جدید مانند یک محتوای ویروسی پخش شود و به دست افراد زیادی برسد.

درز اطلاعات خودروهای جدید می تواند بر فروش مدل های موجود تأثیر منفی بگذارد. از این گذشته، هر زمان که شما یک خودرو خریداری می کنید، نسل جدید همان خودرو در همان زمان طراحی می شود. عدم اطلاع از جزئیات باعث می شود خودروی مورد نظر خود را از بین مدل های موجود در بازار انتخاب و خریداری کنید. اما اگر ویژگی های مدل آینده را بدانید، بازی انتخاب پیچیده تر می شود. زیرا شما به این فکر می کنید که “شاید باید صبر کنم و مدل بعدی را بخرم.” از این نظر انتشار عکس مدل های در حال ساخت کار خوبی نیست.

از سوی دیگر خودروهای جدید قبل از عرضه عمومی باید هزاران کیلومتر را در خیابان ها و جاده ها طی کنند. حتی تست مخفی ماشین در یک پیست اختصاصی کار آسانی نیست. روزنامه نگاران خودرو – به خصوص اگر هر روز درگیر افزایش یا کاهش قیمت ها نباشند و واردات ممنوع یا آزاد شود – غذایی بهتر از عکس های نسل بعدی خودروها ندارند و همیشه منتظر عکس این خودروها هستند. محصولات جدید و ارائه آنها به مخاطبان خود.

بنابراین سازنده چاره ای ندارد جز اینکه ماشین خود را استتار کرده و به خیابان بیاورد (+):

طراحی ماشین - استتار ماشین

البته روش های استتار در خودروسازان مختلف متفاوت است. به علاوه در مراحل مختلف طراحی از روش های مختلفی استفاده می شود. در ادامه به بررسی برخی از این روش ها می پردازیم.

انواع روش های استتار خودرو

محدودیت دسترسی کامل به این مقاله

نمایش کامل این محتوا برای کاربران رایگان افزونه انجام می شود.

به عنوان کاربر رایگان افزونه ثبت نام کنید. سریع و رایگان و کافی است یک نام کاربری و رمز عبور برای خود تعریف کنید.

با ثبت نام به عنوان کاربر رایگان، به درس های مختلف (از جمله: استعدادیابی، سبک زندگی، هوش کلامی، افعال پرکاربرد انگلیسی، مهارت های ارتباطی و پاراگراف فارسی) دسترسی خواهید داشت.

در صورت تمایل می توانید برخی از درس های کاربری رایگان افزونه را مشاهده کنید.

اگر با فضای افزونه آشنایی ندارید و دوست دارید بیشتر در مورد افزونه بدانید، می توانید نظرات دوستان افزونه را در مورد افزونه مطالعه کنید و ببینید آیا این افزونه برای شما مناسب است یا خیر. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با مکمل بوده و آن را به خوبی می دانند:

شما هنوز در این بحث مشارکت نکرده اید.

برخی از دوستان دیگر که به این درس علاقه دارند:

سفارشی که متمم برای مطالعه مطالب سری کارگاه طراحی محصول جدید به شما پیشنهاد می کند:

چند مقاله پیشنهادی از مکمل:

سری مطالب کارگاه طراحی محصول جدید