وب سایت ها و اینستاگرام را برای مشاغل مقایسه کنید


مقایسه سایت و اینستاگرام

مهم نیست که چه مدت در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال بوده اید، احتمالا همیشه این سوال برای شما پیش می آید که کدام یک می تواند برای یک تجارت بزرگ تا یک فروشگاه کوچک و محلی موثرتر، مهم تر و هدفمندتر باشد. اینستاگرام یا وب سایت.

صحبت در مورد این دو مفهوم و حوزه مانند مقایسه روز و شب است که هر دو از استارت آپ تا پیشکسوت جدایی ناپذیرند. اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی دارند. همیشه و در پشت آن، شما به آن نیاز دارید دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام همچنین یاد بگیرید و مسیر آن را دنبال کنید. البته از این به بعد بازاریابی اینستاگرامی نامیده می شود.

هر کدام از این دو حوزه مزایای خاص خود را دارند. در بحث بازاریابی اینترنتیاینستاگرام اکنون به عموم مردم نزدیکتر شده است، اما نمی تواند نقطه آسایش قوی و بدون ریسک باشد. از طرفی به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ساخت سایت فروشگاهی هستند. اما آیا تمرکز روی یکی از این موارد درست است؟

مزایای اینستاگرام برای مشاغل

وب سایت یا اینستاگرام

ابتدا در مورد اینستاگرام صحبت می کنیم، حوزه ملموس تری برای عموم مردمی که قصد فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را دارند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی وابسته به متا و یکی از اعضای سابق پلت فرم فیس بوک است. در ایران کاربران زیادی دارد. طبیعتاً این جامعه ثروتمند به فرصتی برای رشد، فعالیت و فروش بسته های خدمات و فروش کالاهای بیشتر برای مشاغل تبدیل شده است. چندین مزیت کلیدی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1- سریع و رایگان است!

برخلاف سایر فناوری های تولید محتوا، اینستاگرام رایگان است. بر روی رایج ترین دستگاه ها نصب می شود و می توانید به راحتی و بدون سرمایه اندک کار خود را شروع کنید.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی در برخی موارد می تواند چندین میلیون باشد اما باید به دقت بررسی و محاسبه شود. (متاسفانه بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب و متخصصان سئو هزینه های گزافی دریافت می کنند.) برای ورود به اینستاگرام به یک حساب کاربری نیاز دارید. همه ایرانیان امروز از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

2- ارائه محتوا و ایجاد ارتباط سریعتر

با رعایت یک سری اصول دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی می توانید در زمان کمتری در اینستاگرام با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. می دانید اینستاگرام مبتنی بر ویدئو و تصویر است.

بنابراین یک دوربین تهیه کنید و شروع به تولید محتوای ویدیویی و ویدیویی خود کنید. شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید به مشتریان خود معرفی کنید. حتی به آنها اجازه می‌دهید که به صورت بصری با شما ارتباط برقرار کنند و به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌دهند.

3- استفاده از آن آسان است

برای استفاده از اینستاگرام نیازی به آشنایی با مفاهیم طراحی سایت، ساخت سایت فروشگاهی و مدیریت آن نیست. شما می توانید یک صفحه ایجاد کنید و حتی آن را در حالت تجاری مدیریت کنید. همه چیز برای عملیات آماده به نظر می رسد.

معایب اینستاگرام برای مشاغل

اما اینستاگرام معایبی هم دارد که ترجیح دادیم به صورت خلاصه و تیتر به آن اشاره کنیم.

1- خطرات از دست دادن صفحه

با این حال، یک صفحه در یک شبکه اجتماعی همیشه ناپایدار است. در بهترین حالت، حساب شما ممکن است تحت قوانین و سیاست هایی مانند حق چاپ هک یا از دست داده شود، یا به دلیل گزارش های هرزنامه و گزارش حذف شود.

2- مدیریت دقیق کاربران و پرداخت ها

برخلاف سایت فروشگاهی، شما نمی توانید کاربران، خریدها و همچنین پرداخت های خود را مدیریت کنید. شما نمی توانید از درگاه پرداخت به طور مستقیم در صفحه خود استفاده کنید و این یک مشکل بزرگ است.

عدم امکان آپدیت و مشکلات دسترسی: نمی توانید همه چیز را آپدیت کنید، نمی توانید تمام جزئیات محصولات را وارد کنید و.. همچنین باید ریسک تحریم، دور از دسترس، فیلترینگ و ؛; با این حال، اینستاگرام یک شبکه ناپایدار است. مدتی پیش این سرویس برای مدتی از دسترس عموم خارج شد.

مزایای وب سایت برای مشاغل

مزایای وب سایت

از طرفی می توانید با طراحی سایت، سئو و کمی دانش در زمینه دیجیتال مارکتینگ ریسک های ذکر شده را به راحتی مدیریت کنید. وب سایت هایی مانند فروشگاه فیزیکی اصلی و اینستاگرام شما به عنوان ویترین و غرفه در یک نمایشگاه موقت شناخته می شوند. با این مفهوم، شما به طور کامل تفاوت بین این دو را درک می کنید. اما برای کشف مزایای طراحی و یک سایت فروشگاهی بسازید بیا بریم.

1- امکان مدیریت کاربران، مراحل پرداخت و خرید

برخلاف اینستاگرام، شما می توانید همه چیز را در وب سایت خود شخصی سازی کنید. درست مانند مقایسه یک اتاق اجاره ای با خانه ای که دارید. می توانید به کاربران اجازه ایجاد حساب کاربری بدهید. می توانند مطالب موجود در وب سایت شما را جستجو کنند و پس از افزودن کالا به سبد خرید، از درگاه های بانکی شبکه شتاب نیز پرداخت کنند.

2- خطر از دست دادن اطلاعات کمتر است

پس از طراحی فروشگاه اینترنتی، می توانید به راحتی خودتان آن را مدیریت کنید، دسته بندی ایجاد کنید و قیمت و تخفیف کالاها را تعیین کنید، جزئیات بیشتری از هر محصول را در اختیار کاربر قرار دهید.

3- طیف وسیع مخاطب و امکان سئو

شما می توانید یک مخاطب هدف چند میلیون دلاری را در گوگل هدف قرار دهید. اکثر کاربران از جستجوی گوگل برای بررسی قیمت ها استفاده می کنند و در وب سایت امکان بهینه سازی یا سئوی صفحات شما برای کلمات کلیدی خاصی مانند: خرید لباس نوزاد ارزان و یا هر چیز دیگری وجود دارد.

معایب وب سایت برای مشاغل

البته این معایب زیاد جدی نیستند، قابل مدیریت هستند یا به دلیل عدم آگاهی مدیر سایت است. ماهیت طراحی فروشگاه اینترنتی و هزینه طراحی سایت فروشگاهی رایگان نیست. شاید هزینه یک مسئله کلیدی باشد. از طرف دیگر، پیشرفت در یک وب سایت کمی دشوارتر است. برای رسیدن به این مفهوم، باید اصول سئو و بازاریابی اینترنتی را نیز یاد بگیرید یا از شخصی کمک بگیرید. امروزه برخی از کسب و کارها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو به شما کمک می کنند.

راه موفقیت در کسب و کار اینستاگرام

با مروری کوتاه بر مزایا و معایب اینستاگرام و وب سایت، لازم است مشخص شود که برای موفقیت در هر یک از این زمینه ها چه پیش نیازهایی را باید رعایت کنیم. چه علومی را یاد بگیریم یا به بیان بهتر کدام راه و روش را دنبال کنیم؟ برای اینستاگرام باید از علم دیجیتال مارکتینگ یا به عبارت ساده تر دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. با این حال، انتشار استوری، پست، ویدئو، حلقه، محتوا در اینستاگرام اصول خاص خود را دارد.

انتظار می رود اگر تجهیزات یا دانش لازم برای ایجاد و مدیریت محتوا را ندارید بتوانید آنها را دنبال کنید یا از موسساتی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید.

راه موفقیت در فروشگاه اینترنتی

همه ما مشتاقیم که از اینترنت و فضای پیش رو درآمد خوبی کسب کنیم. معمولا در زمینه فروش آنلاین، انتخاب کلی، اینستاگرام و دسترسی به سایت فروشگاهی داریم. هر دو پتانسیل بالایی در این زمینه دارند. اما برای موفقیت در سایت پس از طراحی سایت باید به سراغ سئو رفت.

سئو در واقع بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه هرکس هر چیزی را که می خواهد در گوگل جستجو می کند. حال تصور کنید که از نظر خرید یک محصول خاص، یکی از وب سایت های برتر و اولین در لیست جستجو هستید. روزانه صدها تا میلیون ها کاربر به طور طبیعی به وب سایت شما می آیند و از این طریق می توانید محصول یا خدمات خود را به آنها ارائه دهید.

از طرف دیگر، با داشتن یک فروشگاه آنلاین، می توانید به مشتریان خود حس اعتماد بدهید و به آنها ثابت کنید که پاسخگو هستید و می توانند هویت شما را تأیید کنند.

در نهایت کدام یک بهتر است؟

اینستاگرام، بازاریابی اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت دو روی یک سکه هستند، تنها در صورت با هم بودن مؤثر خواهند بود. امروز در ایران هم باید این پتانسیل جدی گرفته شود. وب سایت ها و صفحات اینستاگرام زیادی هستند که با این دو روش به میلیون ها و میلیاردها رسیده اند.

وب سایت بیمارستان پایدارتر، ایمن تر، کارآمدتر و توانمندتر است. در مقابل، اینستاگرام می تواند راهی ایده آل برای جذب طیف کلی مشتریان و کاربران باشد. این دو را نمی توان از یکدیگر جدا کرد یا در شرایط کنونی کشورمان یکی از آنها را قدرتمندتر دانست.

در این زمینه شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از ارائه دهندگان خدمات طراحی سایت اعم از ساخت سایت فروشگاهی، دیجیتال مارکتینگ، سرویس اینستاگرام و آموزش اصول بازاریابی، سئو و طراحی سایت. شما می توانید بدون نیاز به دانش فنی این مجموعه از خدمات طراحی استفاده کنید یا پروژه خود را برون سپاری کنید.

اینستاگرام یا وب سایت

امروزه استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارها، فروشگاه‌های محلی و استارت‌آپ‌ها به طور خاص به اینستاگرام و یک وب‌سایت برای معرفی خود نیاز دارند. حال اگر در بین نتایج جستجو بدرخشند و در اکسپلورر و صفحه عمومی اینستاگرام دیده شوند، طبیعتا رشد فروش آنها چندین برابر خواهد شد. این یک مزیت بزرگ برای هر کسب و کاری است.