اجرای یک رویداد آنلاین میتواند چالشهایی ایجاد کند، اما با برنامهریزی و ابزار مناسب، رویدادهای آنلاین میتوانند ROI شما را بدون به خطر انداختن تجربه کاربر افزایش دهند.
با شروع همه گیری جهانی فعلی در اوایل سال 2020، جلسات حضوری، نمایش ها و ارائه ها به رویدادهای مجازی اختصاص یافت. و علیرغم اینکه واکسیناسیون در سراسر جهان به طور فزاینده ای مردم را به حالت عادی باز می گرداند، به نظر می رسد رویدادهای مجازی در اینجا باقی بمانند.
در واقع، به نظر می رسد رویدادهای آنلاین مدل رویداد در حال ظهور هستند. رویدادهای آنلاین چالشهایی را ایجاد میکنند، اما پس از بیش از یک سال سازماندهی و حضور در رویدادهای مجازی، Crowd مزایای بزرگی برای مدل مجازی پیدا کرده و کلیدهای سازماندهی رویداد آنلاین موفق را بهخوبی تنظیم کرده است.
چالش های اجرای رویدادهای آنلاین
قبل از بحث در مورد کلیدهای رویدادهای آنلاین موفق، چند چالش وجود دارد که باید به آنها اذعان کرد. اولین مورد مشکلات فنی است که می تواند به دلیل پراکندگی مخاطبان خارج از کنترل فنی سازمان دهنده ایجاد شود. نظرسنجی انجام شده توسط Eventify نشان داد که تقریباً 40 درصد از همه سازماندهندگان احساس میکنند مکرراً در مورد نقص فنی نگران هستند. علاوه بر این، خطر نقض امنیت و هک شدن نیز وجود دارد.
حوزه دیگری که رویدادهای آنلاین اغلب در مقایسه با رویدادهای سنتی کوتاه میآیند، مشارکت شرکتکنندگان است، بهویژه در طول رویدادهای مجری مجرد. علاوه بر این، اگر مردم در یک رویداد مجازی از آن طرف صفحه شرکت کنند، ممکن است توجه آنها توسط مراقبت از کودکان، کارهای خانه یا بازدیدکنندگان منحرف شود.
بنابراین، این جنبه می تواند برای میزبانان رویداد چالش برانگیز باشد که سعی می کنند مخاطبان خود را متمرکز و تعاملی نگه دارند. برگزارکنندگان باید در حین برنامه ریزی، دامنه توجه مخاطبان خود را در نظر بگیرند. محتوا باید طوری طراحی شود که دامنه توجه طبیعی و نیازهای حرکتی اکثر افراد را برآورده کند. این جنبه ای است که باید در هر دو سطح خرد و کلان مورد توجه قرار گیرد، زیرا همه را شامل می شود: میزبانان، حامیان مالی و غرفه داران.
در نهایت، رویدادهای آنلاین به معنای کاهش تماس شخصی و یک مانع بالقوه برای تعامل انسانی است. چندین بار ثابت شده است که ارتباط چهره به چهره بهترین حالت برای تعامل موثر با افراد دیگر است. بسیاری از تفاوت های ظریف را فقط می توان از حالت چهره یا زبان بدن به دست آورد.
چرا رویداد خود را آنلاین کنید؟
با این حال، راههای مختلفی وجود دارد که رویدادهای مجازی بر این چالشها غلبه کرده و به راهحلهایی مطمئن برای رویدادها تبدیل شدهاند. یک نظرسنجی اخیر که توسط Eventify انجام شد دوباره نشان داد که به دلیل سهولت و دسترسی بیشتر به رویدادهای مجازی، سطح حضور بسیار بالاتری تا 29 درصد در مقایسه با رویدادهای حضوری ثبت می شود. دلایل این امر به راحتی قابل درک است – شرکت کنندگان می توانند از هر جایی برای رویدادها ثبت نام کنند، حتی اگر رویداد در منطقه زمانی یا قاره متفاوتی برگزار شود. این جنبه همه موانع جغرافیایی را از بین می برد و فاصله بین افراد را بی ربط می کند.
به طور مشابه، شبکهسازی و جذب استعداد در سطح بینالمللی در یک رویداد مجازی آسان میشود: استخدامکنندگان جهانی میتوانند تنها با ایجاد یک پیوند جلسه، با استعدادها، کارشناسان یا فارغالتحصیلان از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، با گزینههای چت زنده و تعاملات مبتنی بر برچسب موجود در پلتفرمهای آنلاین، فرصتهای شبکههای همتا به همتا در دسترستر هستند.
رویدادهای دیجیتال انعطاف پذیری بیشتری را برای شرکت کنندگان فراهم می کند، در واقع، شرکت کنندگان می توانند در یک جلسه زنده شرکت کنند و همه موارد دیگر ضبط شده را که به طور همزمان اتفاق می افتند، بعداً به راحتی تماشا کنند. از آنجایی که حضور فیزیکی دیگر الزامی نیست، این نوع رویداد جدید خطر را کاهش می دهد و راحتی را افزایش می دهد. شرکتکنندگان میتوانند با خیال راحت و راحت از خانههای خود وارد شوند.
رویدادهای مجازی دارای مزایای اقتصادی و زمانی نیز هستند. اولا، آنها هم برای میزبان و هم برای شرکت کنندگان مقرون به صرفه تر هستند. از هزینههایی مانند هزینههای محل برگزاری، پرداختهای کارکنان در محل، هزینههای سفر و اقامت، که معمولاً با یک رویداد فیزیکی مرتبط است، همگی اجتناب میشود.
به طور خلاصه، رویدادهای مجازی به هزینه هر رویداد کمتری نیاز دارند، در حالی که بازگشت سرمایه بسیار بالاتری را ارائه می دهند. و دوم، از آنجایی که رویدادها به صورت دیجیتالی اتفاق میافتند، سرمایهگذاری کوتاهتری برای اهداف بازاریابی و تبلیغاتی مورد نیاز است. ثبت نام و بررسی مجازی بسیار سریعتر از مراحل در محل است.
نحوه اجرای یک رویداد آنلاین موفق
با فرآیند جدید ثبت نام آنلاین همه شرکت کنندگان، سازمان دهندگان همه داده ها و حقایق را برای تصمیم گیری آگاهانه و تنظیم استراتژی های رویداد خود بر اساس تجزیه و تحلیل، گرایش ها و ترجیحات شرکت کنندگان دارند. در واقع، نرمافزارها و ابزارهای آنلاین ردیابی خواستهها، احساسات و فعالیتهای شرکتکنندگان را ممکن میسازد و به سازماندهندگان اجازه میدهد تا تجربیات هر شرکتکننده را بیشتر و بیشتر شخصیسازی کنند.
این روش ایمن برای جلب رضایت شرکت کنندگان کلید بازاریابی است، در واقع از آنجایی که آنها خواسته های خود را برآورده می کنند و خواسته های خود را برآورده می کنند، مطمئناً نام برگزار کنندگان را به خاطر خواهند آورد. دریافت تجزیه و تحلیل یک رویداد آفلاین مطمئناً امکان پذیر است، با این حال، تنظیمات آنلاین و ابزارهای مبتنی بر مرورگر آن را بسیار امکان پذیرتر و قابل اجراتر می کند.
رویدادهای آنلاین مطمئناً به مهارتها و خلاقیتهای جدیدی نیاز دارند، اما پتانسیل بیسابقهای را برای دستیابی به تعداد زیادی و تنوع افراد ارائه میدهند. موفق ترین رویدادهای آنلاین می توانند با اولویت دادن به تجربه مخاطب از این دسترسی استفاده کنند. رفتار با شرکتکنندگان آنلاین مانند زندگی واقعی، اطمینان از اینکه آنها کیفیت بالایی از رویداد را تجربه میکنند و فرصتهای شبکهسازی و یادگیری مشابه رویدادهای آفلاین را دارند، کلید موفقیت است.
رویدادهای آنلاین میتوانند چالشهای تکنولوژیکی و موانع تعامل را ایجاد کنند، با این حال، توجه به جزئیات و برنامهریزی مناسب میتواند یک رویداد آنلاین را به اندازه رویدادهای سنتی کارآمد و خاطرهانگیز کند، در حالی که در هزینه و زمان صرفهجویی میکند. بنابراین، اتخاذ یک استراتژی و پلت فرم مدیریت رویداد آنلاین همه کاره مانند godigitalexpo.com می تواند تضمین کند که سازمان دهندگان می توانند هزاران نفر از شرکت کنندگان را بدون به خطر انداختن مشارکت، کیفیت و تعامل راضی کنند.
درباره Crowd
Crowd یک آژانس رسانه ای خلاق و عملکرد جهانی برنده جایزه است.