کلمات انگلیسی پرکاربرد در کتاب رفتار سازمانی رابینز


کلمات متداول انگلیسی کاربر خاص خاص

کلمات متداول انگلیسی در کتاب رفتار سازمانی رابینز

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در کتاب مدیریت رفتار سازمانی به زبان انگلیسی چه کلماتی بیش از سایر کلمات استفاده و تکرار می شود؟

کتاب رفتار سازمانی رابینز احتمالا یکی از بهترین گزینه ها (+) برای یافتن پاسخ این سوال است.

ما تمام کلمات استفاده شده در کتاب مدیریت بازاریابی را فهرست کرده ایم و رایج ترین آنها را لیست کرده ایم. البته کلماتی مانند و، است و آن را کنار گذاشتیم تا فهرستمان کمی به فضای درس اصلی نزدیک شود.

در زیر می توانید این لیست را مشاهده کنید. از کلمه اول مجله که حدود 795 بار در متن کتاب آمده تا کلمه آخر انتقادی که تقریبا 30 بار در متن تکرار شده است.

با چنین لیستی چه می توان کرد؟

ساده ترین استفاده از این لیست این است که کلمات آن را بخوانید و ببینید چند درصد را می دانید. البته اگر کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، احتمالاً بیشتر این لغات را می دانید و نادانی شما از تعداد معدودی فراتر نخواهد رفت.

دومین کاری که می توانید انجام دهید این است که ببینید کدام کلمات در واژگان فعال شما نیستند. یعنی معنی آن را می دانید اما کمتر از آن استفاده می کنید (این مفهوم را در درس فرهنگ لغت توضیح داده ایم).

بررسی موقعیت کلمات در این جدول نیز جالب است. به عنوان مثال، این واقعیت که زنان در جدول بسیار جلوتر از مردان هستند و ایالات متحده و چین دو کشور اصلی مورد توجه نویسندگان بودند.

انگیزه دیگر ما برای تهیه چنین لیست هایی این است که اگر نسخه انگلیسی کتاب ها را نخوانید، ترس کمتری از کتاب داشته باشید و انرژی و انگیزه بیشتری برای مطالعه آن پیدا کنید.

کلمات پرکاربرد در کتاب مدیریت رفتار سازمانی

آنچه در این درس دیدید دومین درس از نوع خود در مکمل (ماده 1: پرکاربردترین کلمات در بازاریابی کاتلر) است.

اگر این سبک را دوست دارید و می‌خواهید کلمات تکراری کتاب‌های مختلف را در موضوعات مختلف بدانید و ببینید، فراموش نکنید که زیر این درس علامت بزنید و بگویید این شکل از محتوا در حوزه مورد علاقه شماست.

شما هنوز در این بحث شرکت نکرده اید.

چند پیشنهاد از مکمل: