جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام


جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

این روزها بسیاری از کسب و کارها یا افراد به روش های مختلف محصولات خود را در اینستاگرام به فروش می رسانند. اما تمامی این مشاغل توانایی ارسال بسته ها و محصولات خود را به صورت تحویل درب منزل ندارند. این باعث می شود بسیاری از مخاطبان صفحه اینستاگرام کمتر به این صفحه اعتماد کنند. اما در این مقاله روش هایی را به شما گفته ایم که به جلب اعتماد مشتریان در اینستاگرام کمک می کند و باعث می شود مشتریان با اطمینان بیشتری به صفحه و محصولات یا خدمات شما نگاه کنند.

اینکه مشتریان شما چگونه به صفحه شما اعتماد می کنند بسیار مهم است و برای افزایش فروش و جذب مشتری باید این موارد را رعایت کنید.

1. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

همیشه برای کسب و کارها مهم است که محتوای با کیفیت را در رسانه های اجتماعی منتشر کنند. این اولین قدم برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه به دلایل مختلف است.

اول، اگر پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما مملو از اشتباهات گرامری و/یا املایی باشد، چگونه مشتریان باید به یک کسب‌وکار اعتماد کنند؟ یا اگر فید یک شرکت پر از تصاویر بی کیفیت یا تار باشد؟ علاوه بر داشتن عکس‌های تمیز و حرفه‌ای و زیرنویس‌های اجتماعی خوش‌نویس، محتوای باکیفیت باید برای مشتریان شما مفید و ارزشمند باشد.

برای ایجاد محتوای با کیفیت و ایجاد اعتماد از طریق پست های رسانه های اجتماعی خود، ابتدا باید بدانید که مشتری شما به چه چیزی نیاز دارد. سپس، روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که به سؤالات آنها پاسخ می دهد، ارزش ایجاد می کند و مکالمه را شروع می کند.

2. نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید

شاید قبلاً می‌دانید که اشتراک‌گذاری توصیفات مشتریان یک تاکتیک عالی رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل است، اما آیا می‌دانستید که این روشی مؤثر برای اعتمادسازی با مشتریانتان نیز هست؟ مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را در مورد کسب و کار شما ارسال کنند و پست های خود را دوباره به اشتراک بگذارند. به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان به ایجاد اعتماد بیشتر با مشتریان کمک می کند تا صرفاً در مورد کسب و کار خود صحبت کنید.

در واقع، 91٪ از مصرف کنندگان 18 تا 34 ساله به همان اندازه که به توصیه های دوستان اعتماد دارند، به نظرات مشتریان اعتماد دارند. امروزه نه تنها مصرف کنندگان ارزش بالایی برای توصیفات قائل هستند، بلکه به احتمال زیاد به برندهایی که محتوای تولید شده توسط کاربر را با 90 درصد خریداران به اشتراک می گذارند اعتماد می کنند و مستقیماً بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد.

3. ارائه خدمات به مشتریان

اگر یک کسب و کار هستید، احتمالاً در حال حاضر سطحی از خدمات مشتری را از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود ارائه می دهید. امروزه مصرف کنندگان انتظار دارند که بتوانند به راحتی با کسب و کارها ارتباط برقرار کنند و رسانه های اجتماعی راه ارزشمندی برای پاسخ به سؤالات آنها و تعامل با مشتریان ارائه می دهند. با پاسخگویی سریع، ایجاد گفتگوی باز و ارائه راه حل های شخصی، بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهید. اگر فراتر بروید، به خصوص برای مشتریان ناراضی، آنها از کمک شما قدردانی خواهند کرد و بیش از هر زمان دیگری به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد.

4. پشت دوربین قرار بگیرید

افزایش فروش در اینستاگرام

وقتی مشتریان دقیقاً می دانند از چه کسی خرید می کنند، راحت تر می توانند به یک تجارت اعتماد کنند، بنابراین از اینکه بیشتر پشت دوربین بنشینید نترسید. هیچ چیز شخصی تر از ویدیوها نیست – خود را در ویدیو نشان دهید تا ارتباط عمیق تری ایجاد کنید و اعتماد بیشتری با مشتریان بالقوه ایجاد کنید. در مورد خود، محصولات خود به اشتراک بگذارید یا توصیه های مفیدی ارائه دهید.

5. دیگر موارد مهم در جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

نمایش نامه

برای ایجاد اعتماد، صفحات فروش محصولات می توانند از محصولات سفارش داده شده توسط مشتری و محصولات آماده ارسال برای مشتری فیلم گرفته و در استوری ها نمایش دهند. در واقع این کار باعث ایجاد اعتماد بیشتر برای مخاطب می شود.

رضایت مشتری

در صفحه خود در مورد رضایت مشتری و در صورت امکان، داستان های رضایت مشتری را به صورت ویدئویی برای ایجاد اعتماد بیشتر در مخاطب ایجاد کنید.

کدهای رهگیری را به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از مواردی که در اعتماد سازی صفحات فروشگاهی تاثیر دارد، کدهای رهگیری و رهگیری است که باید در استوری و سپس در هایلایت خود قرار دهید.

گارانتی و گارانتی

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در ایجاد اعتماد، داشتن گارانتی است. مانند برگشت وجه، تعویض محصول و بازگشت کالا و غیره.

مشتریان به دنبال برندهایی هستند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام یک شبه اتفاق نمی افتد – این چیزی است که کسب و کار شما باید همیشه در مورد آن فکر کند و برای آن تلاش کند. اما هنگامی که با مشتریان خود اعتماد ایجاد کردید، آنها درگیر، وفادارتر و از کسب و کار شما حمایت خواهند کرد. همچنین اگر برای تعامل و افزایش فروش در اینستاگرام به یک دوره حرفه ای نیاز دارید، قطعا یک دوره آموزشی بسته آموزش حرفه ای ادمین اینستاگرام از دست نده