مانند هر کسب و کار دیگری، سه عامل مهم برای موفقیت عبارتند از مکان، مکان، موقعیت. اگر تعجب میکردید، Webential خلاصهای از اینکه چرا هند بهترین مکان برای راهاندازی مرکز توسعه فراساحلی شماست، آماده کرده است:
بانک جهانی هند را به عنوان یکی از دو مرکز توسعه فراساحلی «بالغ» معرفی کرده است.
علاوه بر این، بانک جهانی همچنین به نقل از مطالعه ناسکام-اورست پرداخته است که نشان می دهد هند اکنون 46 درصد از صنعت برون سپاری و برون سپاری جهانی را کنترل می کند.
می توانید این مقاله را بخوانید تا بیشتر بدانید که چرا هند بهترین مکان برای راه اندازی یک مرکز توسعه دریایی اختصاصی است.
چقدر هزینه خواهد داشت و چقدر پس انداز می کنم؟
بیایید به تعقیب و گریز بپردازیم: برای یک تیم توسعه با تجربه تمام وقت، متوسط تا متوسط، حدود 110000 تا 130000 دلار پرداخت خواهید کرد.
با این حال، این فقط یک رقم بزرگ است: من نمی توانم به جزئیات بپردازم زیرا هزینه ها بر اساس نیازهای فردی مطابق با خدمات مرکز توسعه فراساحلی که شما انتخاب می کنید تنظیم می شود.
البته، ترکیب تیم برای هر فرد متفاوت خواهد بود، همچنین تعداد و نوع افراد حرفهای که استخدام میکنید متفاوت خواهد بود تا بر تخمین قیمت شما نیز تأثیر بگذارد.
ODCها در اروپا (به عنوان مثال، اوکراین)، برای یک ساعت کار از 25 تا 50 دلار هزینه دریافت می کنند، در حالی که در هند، هزینه های توسعه دهندگان از 3 تا 20 دلار متغیر است.
به طور متوسط، یک تیم توسعه دور از راه دور تمام وقت، سالانه حدود 120000 دلار برای شما هزینه می کند.
این را با 112000 دلاری که یک توسعهدهنده نرمافزار داخلی متوسط در ایالات متحده امروز میسازد مقایسه کنید. این یک صرفه جویی در حدود 70٪ است.
فروشندگان در مقابل Odcهای دارای مالکیت فردی
من قرار نیست دروغ بگویم: این نکته کمی جانبدارانه خواهد بود، اما دلیل خوبی دارد. باز کردن ODC خود بدون فروشنده شامل دردسرهای زیادی است، به خصوص در مسائل اداری.
همیشه ایده خوبی است که ODC خود را با فروشنده معتبری که قبلاً در بازار حضور دارد تنظیم کنید.
در اینجا لیستی از هزینه های سرباری که برای هر دو گزینه باید متحمل شوید آمده است:
ایجاد دفتر خود | استفاده از فروشنده برای راه اندازی ODC |
هزینه های اجاره یا ملک | تحت پوشش فروشنده |
برق و آب | تحت پوشش فروشنده |
اینترنت و سخت افزار | تحت پوشش فروشنده |
هزینه های استخدام | تحت پوشش فروشنده |
حقوق تیمی (نیروی کار) | قابل مذاکره / بر اساس نیاز متفاوت است |
حقوق تیم (مدیریت/ منابع انسانی) | قابل مذاکره / بر اساس نیاز متفاوت است |
بیمه (همیشه لازم نیست) | تحت پوشش فروشنده |
مستندات قانونی راه اندازی اولین بار | تحت پوشش فروشنده |
تعمیرات و نگهداری از محل | تحت پوشش فروشنده |
نکته دیگری که باید در نظر داشت: معمولاً بهتر است یک “مدل تیم اختصاصی” را انتخاب کنید، عمدتاً برای اطمینان از ثبات در موارد قابل تحویل.
تفاوت هزینه زیادی بین ODCهای تیم اختصاصی و ODCهای تعامل ثابت وجود ندارد – قبل از انتخاب نیازهای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
من توصیه میکنم مدلهای نامزدی ثابت را تنها در صورتی انتخاب کنید که برای مدت زمان بسیار کوتاهی به تیم نیاز دارید.
به یاد داشته باشید که بخش عمده ای از هزینه کلی شما به اندازه تیم شما دیکته می شود: نکته بعدی را بخوانید تا بیشتر بدانید.
چند عضو تیم را باید استخدام کنم؟
خلاصه هر چقدر که بخواهید. هنگامی که مرکز توسعه اختصاصی خود را راه اندازی می کنید، یک تیم متوسط به این صورت است:
- 1x مدیر پروژه: تضمین می کند که تیم به خوبی کار می کند. مسئول رعایت مهلتها و QC/QT است.
- 1x مدیر حساب: فروش و روابط شما با مشتریان خود را مدیریت می کند.
- 3-6x طراحان/توسعه دهندگان: هسته اصلی تیم، مسئول طراحی و توسعه است.
- 1x طراح گرافیک: محتوای جذاب بصری برای تبلیغ محصولات/یا خدمات شما ایجاد می کند.
- 1x مهندس تست قابلیت استفاده: به دنبال نقص/اشکال در وب سایت ها، برنامه ها یا نرم افزار می گردد.
- 2-3 برابر محتوا/نویسندگان فنی: مسئول ایجاد دستورالعمل ها، راهنماها و محتوایی است که در نرم افزار، برنامه یا وب سایت شما یکپارچه شده است.
شاید بخواهید به یک مرکز توسعه نرمافزار فراساحلی فوقتخصصی بروید، یا شاید بخواهید چند متخصص بازاریابی نیز وارد این ترکیب شوند – انتخاب کاملاً به شما بستگی دارد.
چه چیزی در ODC خود دریافت کنم؟
کاهش هزینه به تنهایی یک نکته مثبت بسیار مهم است، اما در اینجا لیست دیگری از چیزهایی است که باید با بودجه ای که در بالا مشخص کردم دریافت کنید.
به این ترتیب، می دانید که سرمایه گذاری با ارزش برای پول دریافت می کنید:
1. یک فضای کاری اختصاصی. بسته به اندازه و قدرت تیم شما، اکثر فروشندگان ODC شما را با یک دفتر سفارشی یا فضای طبقه خود مجهز می کنند.
در هر صورت، این تضمین میکند که تیم شما میتواند بدون مزاحمت دائمی تیمهای دیگر که در مجاورت هستند، به عملیات خود ادامه دهد.
2. مزایای شرکتی/حرفه ای. هر فروشنده مناسبی به کارکنان خود (از لحاظ فنی) مزایای شرکتی مانند بیمه پزشکی و کمک هزینه مرخصی ارائه می دهد.
علاوه بر این، اکثر ODCها همچنین در کارگاه های مکرر تیم سازی و سایر اشکال توسعه حرفه ای برای کارکنان شما شرکت می کنند.
3. یک نقطه تماس اختصاصی. هیچ فروشنده جدی با پشتیبانی مشتری یا پیوند “چت زنده” شما را ناامید نخواهد کرد.
داشتن یک شخص واقعی که می توانید با او تماس بگیرید می تواند تفاوتی در کاهش موفقیت آمیز یک بحران یا سقوط شرکت شما باشد.
4. یک تیم اطلاع رسانی. بسته به اندازه نیروی کار ODC شما، باید یک تیم کمکی یا یک مدیر ارتباطی به شما منصوب شود.
همچنین همیشه میتوانید انتخاب کنید که از خدمات آنها استفاده نکنید، اما من فقط به شما اطلاع میدهم که این گزینه برای اکثر فروشندگان نیز وجود دارد.
5. امنیت و تعهد. امنیت مرکز توسعه فراساحلی احتمالاً یکی از مهم ترین جنبه هایی است که باید در نظر گرفته شود زیرا بسیاری از داده ها به طور مکرر دست به دست می شوند.
لطفاً قبل از عقد قرارداد، گواهینامه های امنیتی ISO فروشندگان خود را بررسی کنید.
در حالت ایده آل، تیم شما باید با استانداردهای جهانی رمزگذاری داده ها مانند AES، DES (تا حدودی منسوخ شده) یا AES 2 آشنا باشد.
سوالات متداول
هزینه نهایی من چقدر خواهد بود؟
همانطور که گفتم، این بستگی به عواملی مانند اندازه تیم، سطح تخصص، نوع پروژه، اینکه آیا تیم قرار است به صورت تمام وقت یا پاره وقت استخدام شود، طول پروژه شما و غیره دارد.
متغیرهای زیادی درگیر هستند تا بتوانم به سادگی یک رقم پایه را بیان کنم.
با این حال، در تجربه من، اکثر رسانهها تا شرکتهای بزرگ به یک ODC رضایت میدهند که حدود 10000 دلار در سال هزینه دارد.
شرکتهای کوچکتر مانند استارتآپها اغلب تنها افراد حرفهای مانند توسعهدهندگان یا بازاریابها را استخدام میکنند. این در نهایت برای آنها حدود 30000 دلار در سال هزینه دارد.
آیا می توانم یک هزینه ثابت دریافت کنم؟
بله، تو میتونی! بسته به نیازهای شما، ممکن است بهتر باشد به سراغ تیمی با هزینه ثابت و با مشارکت ثابت بروید. قیمت این تیم ها عمدتاً بر اساس مدت زمان متفاوت است.
صورت حساب من چگونه است؟
وقتی با فروشنده ای همراه می شوید، چرخه های صورتحساب خود را با جزئیات برای شما توضیح می دهند. با این حال، سه نوع اصلی صورتحساب وجود دارد:
1. استخدام منابع اختصاصی: برای پروژه های طولانی مدت با محدوده و الزامات نامشخص. مشتریان ملزم به پرداخت سپرده تضمینی خواهند بود و مبلغی ماهانه برای پوشش حقوق و هزینه های اضافی دریافت می شود.
2. صورتحساب بر اساس زمان و مواد. برای پروژه های طولانی مدت با محدوده ثابت اما الزامات نامشخص. از مشتریان فقط برای کار واقعی انجام شده و مواد استفاده شده هزینه دریافت می شود. مناسب برای لباس های کوچک.
3. صورتحساب تعهدی ثابت. برای پروژه های کوتاه و فوق کوتاه، کل هزینه از قبل تعیین می شود و معمولاً به صورت تقسیم 60-40 پرداخت می شود که 60 درصد پس از انجام کار پرداخت می شود.
بر اساس گزارش شرکت تحلیلی مشهور Statista، ارزش بازار جهانی برون سپاری تا سال 2019 به 92.5 میلیارد دلار رسیده است.
شما تصمیم گرفته اید که یک قطعه از این عمل را می خواهید – خوب است. راه اندازی یک مرکز توسعه فراساحلی در هند بهترین تصمیمی است که می توانید برای کسب و کار خود بگیرید.
درباره Webential
Webential یک آژانس ارائه دهنده استعدادهای دیجیتال است که منابع دریایی اختصاصی از جمله طراحان، توسعه دهندگان و بازاریابان را ارائه می کند تا به شرکت ها کمک کند پهنای باند خود را افزایش دهند. استعداد قابل اعتماد Webential می تواند به طور ارگانیک با تیم داخلی هر شرکتی مطابقت داشته باشد یا می تواند به سادگی یک تیم سفارشی از ابتدا بسازد.