اهمیت دیجیتال مارکتینگ | چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟


بازاریابی دیجیتال برای کاربران خاص

اهمیت بازاریابی دیجیتال

آیا واقعاً باید در مورد اهمیت بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم؟ آیا کسی هست که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را نداند و باید این اهمیت را به او یادآوری کنیم؟

این روزها اکثر سازمان های بزرگ واحدهایی را به بازاریابی دیجیتال اختصاص داده اند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیز بخش قابل توجهی از جریان نقدی کوچک خود را به بازاریابی دیجیتال اختصاص می دهند.

پس چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

موضوع این است که بسیاری از افرادی که به سمت دیجیتال مارکتینگ می روند با بخش زیادی از مزایا و نقاط قوت دیجیتال مارکتینگ آشنا نیستند. آنها به سادگی با آنچه که فکر می کنند روند روز است همراهی کرده اند. روزگاری تاج و تخت در اختیار تبلیغات محیطی بود و همه علاقه داشتند شهر را با بیلبوردهای خود پر کنند، حالا دغدغه همه داشتن اکانت های پرمشغله و پرمخاطب در شبکه های اجتماعی و به طرق مختلف از برگزاری مسابقه گرفته تا کارشناسی بودجه است. برای اینفلوئنسر مارکتینگ ، سعی می کنند صدای خود را در میان انبوه فضای آنلاین به گوش مردم برسانند.

برای چنین افرادی، صفحه نمایش تلفن همراه بیلبورد است. کمی کوچکتر اما بسیار ارزان تر. پیامک ها همان تراکت هایی هستند که به زور از درب خانه های مردم عبور می کردند. فقط کمی نرم تر و ارزان تر.

اگر بخواهیم خیلی دقیق صحبت کنیم، بخش قابل توجهی از فعالیت هایی که امروزه تحت عنوان بازاریابی دیجیتال می بینیم، همان تبلیغات سنتی است که فقط در بستر دیجیتال انجام می شد. نام تغییر کرده است، بدون تغییر عرف.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟ می خواهیم کمی در این مورد صحبت کنیم و برخی از قابلیت های دیجیتال مارکتینگ و اینکه چگونه برخی از کسب و کارها ممکن است از این ابزار مدرن به روش سنتی استفاده کنند را توضیح دهیم.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

در ادامه به برخی از ویژگی های دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم که باعث شده این موضوع در بازاریابی و تبلیغات جایگاه منحصر به فردی پیدا کند. اکثر این ویژگی ها برای شما تازگی ندارند و می توانید به راحتی لیست مشابهی را خودتان تنظیم کنید.

هدف ما از فهرست کردن این موارد، اشاره به «اما و اگرهایی» است که با هر یک از این ویژگی‌ها همراه است. فراموشی این شرایط می تواند ما را به یک «کاربر سنتی ابزارهای مدرن» تبدیل کند. و مطمئناً هیچ یک از ما نمی خواهیم نمونه ای از این توصیف باشیم.

بازاریابی دیجیتال اقتصادی تر است

تقریباً تمام عملکردهای بازاریابی دیجیتال ارزان تر از معادل سنتی خود هستند.

به نظرسنجی از مشتریان فکر. فرض کنید قرار است از همه مشتریانی که در سه ماه گذشته محصول شما را خریده اند بپرسید که چقدر از محصول راضی بوده اند؟ فضای دیجیتال ابزارهای مختلفی را برای این کار در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال می توانید یک پیامک ارسال کنید و از مشتریان خود دعوت کنید تا با پاسخ به پیامک شما رضایت خود را اعلام کنند. یا برای نظرسنجی های جدی تر و محصولات پیچیده تر، از آنها بخواهید فرم آنلاین را پر کنند – در سایت شما در زیر صفحه محصول یا در سایت های دیگری که چنین خدماتی را ارائه می دهند.

این را با ارسال فرم نظرسنجی کاغذی برای مشتریان یا تماس و صحبت با مشتریان فردی مقایسه کنید. با فرض اینکه مقیاس فعالیت شما اجازه چنین چیزی را بدهد، هزینه اجرا بسیار بیشتر خواهد بود.

مقایسه مشابهی را می توان در این زمینه انجام داد تبلیغات هم کرد اگر بخواهید شهر را با بیلبوردها طوری پر کنید که مطمئن باشید میلیون ها نفر آن را خواهند دید، هزینه بیشتری نسبت به اینکه بخواهید یک بنر تبلیغاتی را به یک میلیون نفر نشان دهید (در هر دو مورد، ما فرض می کنیم که تبلیغات شما کور است و نمی خواهید گروه مخاطب خاصی را هدف قرار دهید).

بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر است، اما…

وقتی از ارزان‌تر بودن بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کنیم، باید به چهار نکته توجه کنیم:

اولین نکته این است که همه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای همیشه ارزان نمی مانند. قیمت این ابزارها تابع عرضه و تقاضا است و زمانی که تقاضا برای خدمات دیجیتال مارکتینگ افزایش می یابد طبیعی است که تامین کنندگان نیز قیمت های خود را افزایش دهند.

قیمت های شگفت انگیزی که برخی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای استوری دریافت می کنند و همچنین افزایش هزینه هر کلیک در تبلیغات کلیکی، نشانه ای از این روند است.

نکته دوم این است که فضای دیجیتال بسیار شلوغ شده است و هر روز از سهم توجهی که به هر رسانه دیجیتالی می شود کاهش می یابد. از یک وب سایت گرفته تا یک حساب کاربری در اینستاگرام یا یک کانال در تلگرام. دلیل آن واضح است: میزان محتوای ارائه شده در فضای دیجیتال هر روز در حال افزایش است، اما جمعیت جهان به همان نسبت افزایش نمی یابد.

نکته سوم این است که دیوارهای ورود به دنیای دیجیتال کوتاهتر است. بنابراین بخش بزرگی از صنعت بازاریابی دیجیتال در دست آماتورها است. شما هرگز مطمئن نیستید شخصی که کمپین تبلیغاتی شما را می بندد، گروهی که برنامه تحقیقات بازار شما را طراحی می کند، شخصی که یک برنامه گیمیفیکیشن برای شما طراحی می کند یا یک باشگاه مشتریان راه اندازی می کند، حرفه ای است یا خیر. تنوع تکنیک ها و روش ها به قدری زیاد است که موفقیت در پروژه های قبلی به سادگی نمی تواند پیش بینی کننده موفقیت در پروژه های آینده باشد. بنابراین، شما ناگزیر باید در طول مسیر از یک منحنی یادگیری عبور کنید. هزینه آزمون و خطا، پروژه های بازاریابی دیجیتال را گرانتر از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد، می کند.

نکته چهارم این است که بسیاری از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ، اگر قرار باشد با کیفیت مناسب انجام شوند، هزینه اجرای آنها بسیار بیشتر از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد، خواهد بود. SEO می تواند مثال خوبی در اینجا باشد. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کار ارزانی به نظر می رسد. و معمولا تنها نکته ای که به عنوان نقطه ضعف این روش مطرح می شود این است که با تاخیر پاسخ می دهد و باید حوصله کافی داشته باشید. در این میان سئو در عمل مستلزم تلاش مداوم و برنامه ریزی شده است. به محض اینکه کار روی سئو را متوقف کنید، به تدریج شاهد ناپدید شدن بخش بزرگی از رتبه بندی خود خواهید بود. بنابراین سئو به کارشناس دائمی و دپارتمان دائمی (یا برون سپاری با قرارداد دائمی) نیاز دارد و پس از مدتی در عین رضایت از سرمایه گذاری در سئو به این نتیجه می رسید که این کار گرانتر از چیزی بود که در نگاه اول به نظر می رسید. .

دیجیتال مارکتینگ به معنای دستیابی به مشتریان از طریق تلفن همراه است

آنچه خواندید قسمت اول درس «اهمیت دیجیتال مارکتینگ» بود. در بخش های بعدی به سایر مولفه ها مانند فضای چند رسانه ای، سفارشی سازی، ارزیابی اثربخشی، امکان استفاده از رسانه های فرعی، تعامل جدی، انعطاف پذیری، درک بهتر مشتری، امکان ارزیابی رقبا، مدل سازی بهتر و … می پردازیم. .

شما هنوز در این بحث مشارکت نکرده اید.

سفارشی که متمم برای مطالعه مطالب سری دیجیتال مارکتینگ به شما پیشنهاد می کند:

چند مقاله پیشنهادی از مکمل:

مجموعه ای از مطالب در زمینه دیجیتال مارکتینگ