نحوه نوشتن توضیحات متا توضیحات را بیاموزید


 توضیحات متا توضیحات

به عنوان یک کارآفرین تجارت الکترونیک که SEO را انجام می دهد، ممکن است جنبه های مختلف فروشگاه آنلاین خود مانند توضیحات محصول یا تصاویر را بهینه کرده باشید. با این حال، تا زمانی که توضیحات متا توضیحات صفحات وب خود را به درستی ننویسید، کار شما ناقص است.

توضیحات متا برای سئو داخلی بسیار مهم هستند، بنابراین بهینه سازی آنها برای خوانندگان و موتورهای جستجو بسیار مهم است. در زیر نحوه عملکرد توضیحات متا را توضیح می دهیم و راهنمایی برای نوشتن توضیحات متا ارائه می دهیم که به فروشگاه آنلاین یا سایت شما کمک می کند.

در پایان این پست، تمام دانش سئو مورد نیاز برای ایجاد توضیحات متا قانع کننده خود را خواهید آموخت.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا متنی است که محتوای یک صفحه را تا 160 کاراکتر خلاصه می کند. وقتی از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می کنید، احتمالا قبلاً توضیحات متا را دیده اید.

هر بار که یک عبارت جستجو را در گوگل وارد می کنید، با یک SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) روبرو می شوید. در این SERP شما نتایج مختلفی را پیدا خواهید کرد که مربوط به عبارت جستجوی شما هستند. در زیر تصویری داریم که گزیده ای از SERP برای “لرن پارسی” را نشان می دهد.

در اینجا دو نکته کلیدی برای حرکت رو به جلو وجود دارد. ابتدا متن آبی رنگی است که در تصویر بالا مشاهده می کنید و به عنوان “برچسب عنوان” شناخته می شود. وظیفه تگ عنوان نشان دادن عنوان صفحه است. در زیر یک توضیحات متا را خواهید دید که عملکرد ساده ای دارد – کشیدن بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو برای کلیک کردن روی پیوند شما.

توضیحات متا چقدر باید باشد؟

طول ایده آل یک توضیحات متا 155-160 کاراکتر است. اگرچه هیچ جریمه ای برای بیش از 160 کاراکتر مجاز نیست، موتورهای جستجو معمولا قطعات را به محدوده کاراکترهای فهرست شده محدود می کنند. می توانید از ابزاری مانند www.charactercountonline.com برای شمارش تعداد کاراکترها در توضیحات متا خود استفاده کنید.

چرا توضیحات متا مهم هستند؟

به عنوان صاحب فروشگاه، شما می خواهید تمام تلاش خود را بکنید تا محصولات خود را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهید. توضیحات متا به شما کمک می کند نرخ کلیک خود را از سه منبع اصلی افزایش دهید – نتایج موتورهای جستجو، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و نشانک های اجتماعی. در هر سه این منبع، توضیحات متا می تواند اطلاعات بیشتری در مورد صفحه ارائه دهد و به شما کمک کند توجه خواننده را جلب کنید.

اگرچه موتورهای جستجو تایید کرده اند که از توضیحات متا به طور مستقیم در الگوریتم رتبه بندی استفاده نمی کنند، گوگل از CTR یک صفحه ای (نرخ کلیک) برای ارزیابی میزان مطابقت صفحه وب شما با عبارت جستجو استفاده می کند. از آنجایی که توضیحات متا واقعا به شما کمک می کند تا CTR صفحه وب خود را افزایش دهید، آنها یک راه عالی برای افزایش رتبه گوگل شما هستند.

هر چه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. بازدیدکنندگان بیشتر از فروشگاه شما به معنای مشتریان بالقوه بیشتر است، که به این معنی است که شانس بیشتری برای فروش دارید. به هر حال هر ماه بیش از یک میلیارد کاربر فعال در گوگل وجود دارد!

چگونه یک توضیحات متا خوب بنویسیم

اکنون که به عملکرد توضیحات متا پرداختیم، زمان آن رسیده است که نحوه نوشتن توضیحات متا را توضیح دهیم که ترافیک فروشگاه آنلاین شما را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که بین توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات محصول تفاوت هایی وجود دارد. ما یک راهنمای ساده برای ایجاد توضیحات متا برای صفحات اصلی و صفحات محصول ایجاد کرده ایم:

توضیحات متا صفحه اصلی را ایجاد کنید

هنگام نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی خود، باید پیام کلی کسب و کار خود را تنها در 160 کاراکتر منتقل کنید. این قطعاً کار دشواری است، حتی اگر نویسنده ای با تجربه باشید.

به عنوان یک قاعده کلی، همیشه ایده خوبی است که یک توضیحات متا ساده داشته باشید، در حالی که دلیل قانع کننده ای برای کلیک کردن بر روی صفحه ارائه دهید. هنگامی که مشتریان بالقوه شما از Google استفاده می کنند – فقط یک کپی از توضیحات متا جذاب شما را می بینند و سپس روی پیوند کلیک می کنند.

اگر می توانید نام تجاری خود را به کمتر از 160 کاراکتر کوتاه کنید، می توانید از CTA (Call To Action) نیز استفاده کنید.

توضیحات متا صفحه محصول را ایجاد کنید

بهینه سازی توضیحات متا صفحه محصول با ایجاد توضیحات متا صفحه اصلی کمی متفاوت است.

به جای تغییر دیدگاه برند خود به تنها 160 کاراکتر، باید مشتریان بالقوه را در مورد مزایایی که در صورت کلیک بر روی صفحه محصول شما دریافت خواهند کرد، آگاه کنید.

این ایده عالی است که نقاط فروش منحصر به فرد محصول خود را در توضیحات متا درج کنید، زیرا این امر احتمالاً مشتریان بالقوه را جذب می کند.

در اینجا یک مثال عالی از توضیحات متا صفحه محصول در زیر آمده است:

توضیحات متا

در اینجا توضیحات عالی برای صفحه محصول پروتئین Myprotein ارائه شده است. بلافاصله محصول و کلمه کلیدی فهرست شده را خواهید دید – این برای اهداف سئو عالی است. اگر این نوارهای پروتئینی را انتخاب کنید، فوراً سود خواهید داشت. آنها به عنوان “میان وعده مناسب” توصیف می شوند که دقیقاً همان چیزی است که یک جوینده پروتئین به دنبال آن است.

همچنین در پایان توضیحات متا متوجه خواهید شد که آنها نوشته اند “تعداد بی نظیری از نوارها، کوکی ها و …” به دلیل اینکه لیست ناقص است، مشتریان بالقوه احتمالاً برای یافتن اطلاعات گم شده از صفحه بازدید می کنند.

چه در حال نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی فروشگاه خود یا یک صفحه محصول پرفروش هستید، می توانید از این نمونه ها به عنوان الهام استفاده کنید.

یادداشت مهم: اگر هنوز یک توضیحات متا برای صفحات وب خود ایجاد نکرده اید، نگران نباشید – Google به طور خودکار برای هر صفحه توضیحات ایجاد می کند.

توضیحات متا که توسط الگوریتم گوگل تنظیم شده است به سادگی متنی را که از قبل در صفحه شما وجود دارد نمایش می دهد. در حالی که استفاده از این توضیحات متا تولید شده به طور خودکار کافی است، این وظیفه شما به عنوان یک کارآفرین تجارت الکترونیک است که مطمئن شوید فروشگاه شما با بقیه سایت ها متفاوت است. توضیحات متا خود را ایجاد کنید تا بتوانید CTR خود را افزایش دهید و آن صفحه را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید.

ابزارهای پیش نمایش توضیحات متا

ابزار پیش نمایش توضیحات متا به شما امکان می دهد پیوند خود را قبل از انتشار در SERP مشاهده کنید. اگر به دنبال افزایش سئوی وب سایت خود هستید، این ابزارها ضروری هستند. در اینجا چند ابزار پیش نمایش توضیحات رایگان وجود دارد که می توانید از آنها برای تکمیل توضیحات متا وب سایت خود استفاده کنید.

پورتنت

پورتنت یک ابزار ساده پیش نمایش توضیحات متا ایجاد می کند که می توانید به راحتی از آن برای تمرین و تکمیل توضیحات متای صفحه خود استفاده کنید. هنگام استفاده از این ابزار، باید تگ عنوان، توضیحات متا، URL و کلمات کلیدی را برای بهینه سازی وارد کنید. پس از ارائه این اطلاعات، نمای ظاهری صفحه در SERP به شما داده می شود.

ToTheWeb

ابزار پیش نمایش توضیحات ToTheWeb این دو عملکرد دارد که هر دو برای سئو عالی هستند. اولین تابع به شما امکان می دهد URL صفحه خود را وارد کنید و سپس یک نمای کلی از نحوه نمایش صفحه در SERP به شما می دهد. دومین عملکرد ابزار ویرایشگر توضیحات متا است – شما می توانید از این ابزار برای ویرایش و بهینه سازی توضیحات متای صفحه خود استفاده کنید. هنگامی که یک توضیح متا کشنده دارید، می توانید صفحه خود را به روز کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

البته افزونه های سئو مانند Yoast Seo در وردپرس نیز به شما این امکان را می دهند که به راحتی توضیحات متا را برای هر صفحه در سایت کنترل کنید.

توضیحات متا توضیحات بهینه شده را برای موبایل ایجاد کنید

هنگام بهینه سازی یک فروشگاه آنلاین برای موتورهای جستجو، مهم است که مخاطبان تلفن همراه خود را در نظر بگیرید. تخمین زده می شود که حدود 69 درصد از کل کاربران اینترنت از موبایل برای تحقیق در مورد محصولات استفاده می کنند و این تعداد در آینده افزایش خواهد یافت.

ایده خوبی است که برای صفحات خود توضیحات متا ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم هنگام ایجاد توضیحات متا از Yoast استفاده کنید – آنها دکمه‌هایی در نوار ابزار شما دارند که به شما امکان می‌دهند بین توضیحات متای موبایل و کامپیوتر جابجا شوید.

افزونه متا سئو

هنگام ایجاد توضیحات متا برای مخاطبان تلفن همراه، سعی کنید مطمئن شوید که برچسب‌های عنوان شما در محدوده 40 تا 60 کاراکتر قرار دارند و توضیحات متا شما کمتر از 90 کاراکتر است. این به این دلیل است که کاراکترهای کمتری در SERP موبایل نمایش داده می شود، زیرا اندازه صفحه نمایش نیز کوچکتر است.

6 نکته برای بهینه سازی توضیحات متا و توضیحات CTR

 توضیحات متا توضیحات

اکنون شما آماده شروع ایجاد توضیحات متا خود هستید – تبریک می‌گوییم!

فرقی نمی کند که قبلاً یک سئونویس ماهر هستید یا برای اولین بار یک صفحه وب را بهینه می کنید، بهترین تکنیک های نوشتن را هنگام ایجاد توضیحات متا خود یاد خواهید گرفت. درست قبل از اینکه خودتان وارد توضیحات متا شوید، ما لیستی از 6 نکته را برای کمک به شما در بهینه سازی توضیحات متا و افزایش CTR فروشگاه خود گردآوری کرده ایم:

1. به سوال کاربر پاسخ دهید

مردم برای یافتن پاسخ از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می کنند. مهم نیست که سوالی که می پرسند این باشد که “آیا تابستان برلین گرم است؟” یا «چگونه با اینستاگرام پولدار شویم؟» اگر بتوانید به سوال کاربر در توضیحات متا خود پاسخ دهید، می توانید خوانندگان جذاب را مجبور کنید روی محتوای شما کلیک کنند.

۲. اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا شما مرتبط است

هنگام نوشتن توضیحات متا، ضروری است که کپی نه تنها با برچسب عنوان مرتبط باشد، بلکه با عبارت جستجویی که کاربر به آن علاقه دارد نیز مرتبط باشد. اگر عینک آفتابی می فروشید و توضیحات متا شما حاوی اطلاعاتی در مورد کیف های دستی است، مخاطبان شما این کار را خواهند کرد. گیج شوید و بعید است که روی صفحه شما کلیک کنید.

3. پیام خود را تمام کنید

هنگام نوشتن توضیحات متا، 60 کاراکتر واقعا کار زیادی نمی کند. هنگامی که در مورد پیام مورد نظر خود تصمیم گرفتید، سعی کنید تا آنجا که می توانید آن را در محدوده کاراکترها قرار دهید. هر کلمه باید دلیلی داشته باشد و این باید دلیلی برای بهبود CTR شما باشد.

4. یک کپی متا تگ جذاب ایجاد کنید

مطالعات نشان می دهد که از هر 10 کاربر 8 کاربر در صورت داشتن نسخه قانع کننده، روی صفحه شما کلیک می کنند. از این اطلاعات استفاده کنید و بهترین عناوین صفحه را که می توانید ایجاد کنید – این واقعاً به فروشگاه شما کمک می کند تا ترافیک ایجاد کند و ایمن شود.

5. از CTA استفاده کنید

این ایده خوبی است که CTA (Call To Action) را در توضیحات متا خود قرار دهید. یک CTA مانند “اکنون بخرید” یک دستور مستقیم است که ممکن است کاربران شما را تشویق به خرید و خرید محصول از فروشگاه شما کند.

6. از Active Voice استفاده کنید

بهترین کار این است که هنگام نوشتن توضیحات متا از یک صدای فعال استفاده کنید. به جای استفاده از زبانی مانند “همه بهترین سبک ها را می توان در اینجا یافت”، از “Find the best styles” استفاده کنید.

شما اکنون آماده هستید تا یک توضیحات عالی برای فروشگاه آنلاین خود بنویسید! می توانید از نکات و ترفندهای ذکر شده در این مقاله برای ایجاد ترافیک بیشتر در فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

به طور خلاصه، در اینجا تمام مراحل برای نوشتن توضیحات متا توضیحات خوب وجود دارد:

  • از طریق توضیحات خود به سوالات پاسخ دهید
  • اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا شما با هدف جستجوی شما مرتبط است
  • از طول توضیحات متا به طور کامل استفاده کنید
  • برای تگ کردن توضیحات متا خود از کپی فریبنده استفاده نکنید
  • از فراخوان برای اقدام استفاده کنید
  • با صدای فعال بنویسید

امیدواریم این مقاله برای نوشتن توضیحات متا برای شما مفید واقع شود.