مدیر عامل Cirkle و رئیس مشترک اتحاد آژانسهای مستقل، روث کیران، در مورد آنچه که این بیماری همهگیر میتواند به ما در مورد چگونگی محافظت از ذهنهای خلاق درخشان صنعت خود و پرورش خلاقیت در یک دوره ترکیبی پس از همهگیری بیاموزد.
شکی نیست که سلامت روانی کارمندان در دو سال گذشته آسیب دیده است – اکثر مردم دورههایی از احساس دوری و جدایی را تجربه کردهاند، با خطوط همیشه مبهم بین کار و خانه و زوم بیوقفه پس از بزرگنمایی.
در حالی که بسیاری از مزایای کار از خانه بهره بردهاند، کار از راه دور میتواند، اگر به دقت مدیریت نشود، روحیه جامعه و ارتباط در محل کار را از بین ببرد.
همچنین این خطر وجود دارد که با دور بودن، کار بین کارفرما و کارمند “معامله” تر شود و کمتر محل دوستی و رفاقت با همکار باشد. ایجاد حس هدف جمعی و سرگرمی می تواند به عنوان مجموعه ای از عوامل جغرافیایی دور که به صورت لحظه ای روی پرده گرد هم می آیند، بسیار سخت تر باشد.
این امر به ویژه در مورد استخدامشدههای جدید، که از راه دور سوار میشوند و از راه دور اطلاعرسانی میکنند، میتوانند، اگر به درستی مورد بررسی قرار نگیرند، از فقدان آموزش رنج میبرند – هم «در حین کار» که از نشستن در کنار همکاران ارشد به دست میآید و هم فرصتهای یادگیری رسمیتر.
بنابراین، همانطور که یک آینده ترکیبی تر به شما اشاره می کند، ما باید حتی بیشتر روی نیروی کار خلاق خود سرمایه گذاری کنیم. ما باید اعتماد و ارتباط ایجاد کنیم و مردم را قادر کنیم از بهترین ها در دنیای کار خانگی و اداری لذت ببرند. با انجام این کار میتوانیم محیطهای کاری ایجاد کنیم که خلاقیت را تقویت کرده و بهرهوری بیشتری داشته باشد.
به طرز متناقضی، فرهنگ کاری خود بیماری همه گیر می تواند سرنخ هایی را برای چگونگی انجام این کار ارائه دهد. با فرستادن مستقیم ما به اتاقهای مطالعه، آشپزخانه و اتاقهای خواب یکدیگر، کارمندان را به مردم تبدیل کرد. این به ما بینشی صمیمانه نسبت به زندگی کسانی که با آنها کار می کنیم – افراد دارای خانه، خانواده، حیوانات خانگی، و هم خانه، افراد با سلیقه در مبلمان خانه و دیوارپوش ها، و ترجیح دادن چیزهایی که مرتب یا نامرتب هستند، داد. این به ما آموخت که به همنوعانی که با آنها کار می کنیم علاقه شخصی داشته باشیم و با آنها به عنوان مردم رفتار کنیم.
بهعنوان یکی از ستونهای اصلی آییننامه رفتار ذهنهای خلاق درخشان، که من از همه رهبران خلاق میخواهم آن را بخوانند و به آن توجه کنند، شناخت افراد باید ادامه یابد. به قول آلبرت انیشتین: “پرورش فردیت مهم است، زیرا تنها فرد می تواند ایده های جدید تولید کند.” با این تمرکز روی فرد، میتوانیم از سلامت روانی کارمند خود محافظت کنیم، به نوبه خود خلاقیت را پرورش دهیم و در عین حال خروجی خلاقیت را به شدت بهبود دهیم.
همکاری همدلانه، حمایتکننده و رهبری، محرکهای کلیدی سلامت روان و رفاه در محل کار هستند. و این امری حیاتی است که همه احساس کنند که برای ارائه بهترین کار خود مورد حمایت قرار می گیرند، در حالی که به دوران پس از همه گیری می رویم و نیازهای منحصر به فرد هر کارمند شناخته می شود. ما در Cirkle برای افرادی که چالشهای سلامت روان را تجربه میکنند، پشتیبانی مناسب ارائه میکنیم، از جمله جلسات هیپنوتراپی با بودجه کامل و دسترسی به جلسات مشاوره رایگان و مشاوره خواب و آموزش تابآوری را به همه کارکنان خود ارائه میدهیم.
همهگیری به ما نشان داده است که رویدادهای جهانی چقدر بر مردم ما تأثیر میگذارند – و اینکه کارمندان فقط محصول زندگی هستند. در دو سال گذشته به صورت هفتگی از کارمندان خواسته ایم تا میزان شادی خود را ارزیابی کنند. هر از چند گاهی می بینیم که، صرف نظر از فشارهای موجود در کسب و کار، این چیزهایی است که خارج از کسب و کار اتفاق می افتد – آب و هوا، وضعیت سیاسی، یا آخرین نتیجه ورزشی – که انگیزه یا تضعیف روحیه مردم ما را ایجاد می کند.
در حالی که نمیتوانیم از مردم در برابر آخرین قوانین کووید، آشفتگیهای سیاسی، فاجعه جهانی، یا چالشهایی که شخصاً با آنها مواجه هستند محافظت کنیم، میتوانیم با شناسایی کارمندان خود بهعنوان مردم، نگرانی کمتری به آنها بدهیم. با ارج نهادن به هر فرد در محل کار خود و با تبدیل کار به فضایی امن برای آنها، میتوانیم مکانهای کاری – واقعی و دورافتاده – ایجاد کنیم که در آن افراد و به نوبه خود شرکتهای ما بتوانند در آن پیشرفت کنند.
Brilliant Creative Minds اقدام جمعی صنعت ما برای محافظت از خروجی خلاق بریتانیا از سلامت روان و رفاه ضعیف در محل کار است. این توسط Social & Local CIC، Crown Commercial Service، NABS، IPA، اتحاد آژانس های مستقل، انجمن تبلیغات و ISBA رهبری می شود.
ما از صنعت میخواهیم تا با گنجاندن اصول خود در فرهنگ محیط کار، به سلامت ذهنی و خلاقیت خود متعهد شود.