سلامت روانی در آژانسهای مارکوم – مطالعه جدید در مورد بهزیستی در آژانسهای مارکوم، فرسودگی شغلی، حجم کاری سنگین و عادیسازی مکالمات در مورد سلامت روان را به عنوان مسائل کلیدی در آژانسها نشان میدهد.
گزارش جدید سلامت روان منتشر شده توسط اتحاد آژانس های مستقل، نهادی که آژانس های بازاریابی مستقل و آژانس بینش استراتژیک Opinium را نمایندگی می کند، امروز راه اندازی شد. این نگرش ها و احساسات نسبت به رفاه روانی در 12 ماه گذشته را در میان کارگران مارکوم آشکار می کند، در حالی که نگرش ها را در مورد بازگشت به محل کار پس از کاهش قرنطینه نیز بررسی می کند.
این تحقیق از حسابرسی رفاه ذهنی محل کار اختصاصی Opinium استفاده میکند، موضوعات مختلف رفاه را بررسی میکند و شامل مقیاس سلامت روانی وارویک-ادینبورگ (WEMWBS) است که نمرهای یک عددی را برای رفاه ذهنی ارائه میکند.
یافته های کلیدی عبارتند از:
متخصصان در بخش مارکوم، شغل خود را استرسزاتر از نیروی کار بریتانیا ارزیابی میکنند و احتمال بیشتری برای تجربه موقعیتهای استرسزا مانند حجم کاری سنگین و ضربالاجلهای قریبالوقوع دارند. در 12 ماه گذشته، 96٪ از متخصصان marcomms اظهار داشتند که سلامت روانی ضعیفی را تجربه کرده اند، در حالی که 41٪ از کسانی که برای سلامت روان خود مرخصی نداشتند، گفتند که این به این دلیل است که کار زیادی برای انجام دادن داشتند.
اکثریت قریب به اتفاق متخصصان مارکوم احساس می کنند که اگر با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم کنند و می توانند آشکارا با مدیر خود صحبت کنند، در محل کار از آنها حمایت می شود. با این حال، احساسات همیشه به عمل تبدیل نمیشوند، به طوری که 42 درصد از کسانی که با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم میکنند، در صحبت با کسی در محل کار خود در مورد آن ناکام هستند.
دلیل اصلی باز نکردن این موضوع این بود که فکر نکردند که لازم است به کسی در محل کار بگویید (69٪) و به دنبال آن فکر می کردند که می تواند شغل آنها را به خطر بیندازد، ندانستن نحوه صحبت کردن در مورد آن و احساس خجالت (همه در 18٪).
متخصصان در بخش مارکوم، شغل خود را استرسزاتر از نیروی کار بریتانیا ارزیابی میکنند، به طوری که 58 درصد از افراد مورد بررسی، ضربالاجلهای قریبالوقوع را بهعنوان عامل استرسزای کلیدی ذکر کردهاند، و 55 درصد نیز گفتهاند که خواستههای مشتریان در سطح استرس آنها نقش دارد. بارهای کاری سنگین نه تنها مستقیماً به سلامت روان و رفاه ضعیف کمک می کند، بلکه دلیل اصلی این است که 59 درصد از کارمندان برای سلامت روان خود مرخصی نمی گیرند.
آژانسهای مارکومز در ارائه طرحهای رفاهی در دسترس کارکنان به خوبی عمل میکنند و احتمال بیشتری نسبت به متوسط کارفرمایان بریتانیایی دارند. با وجود این، فقط 60٪ از متخصصان مارکوم گزارش می دهند که ساعات کاری انعطاف پذیری ارائه می شود و تنها 46٪ به فضاهای استراحت دسترسی دارند.
در حالی که کار از خانه دارای مزایایی است، برای بسیاری چالش برانگیز بوده است، به خصوص در مورد مرزهای کار و خانه. 59 درصد از پاسخ دهندگان به سختی مرزهای بین کار و استراحت را ترسیم کردند، در حالی که 58 درصد اظهار داشتند که ساعات بیشتری کار می کنند، اکنون از خانه کار می کنند.
با این حال، علیرغم این چالشها، 96 درصد مایلند تا حدی پس از کووید به کار از خانه ادامه دهند و بسیاری از آنها از مزایای کار در خانه لذت میبرند. 62 درصد گفتند که عدم نیاز به رفت و آمد به محل کار باعث بهبود سلامت روانی آنها شده است، در حالی که 48 درصد احساس می کنند اکنون که از خانه کار می کنند تعادل بین کار و زندگی بهتری دارند.
گراهام کمپ، مدیر اتحاد آژانس های مستقل، گفت:
در طول سال گذشته، گفتگوها در مورد رفاه روانی افراد در آژانس ها حتی برجسته تر شده است، زیرا خطوط بین زندگی خانه و کار و زندگی به طور فزاینده ای در هم تنیده شده اند. در حالی که عادی سازی این مکالمات گام مهمی به جلو است، برای این گفتگوها برای اطلاع رسانی استراتژی ها و اقدامات درون سازمان ها حیاتی است، و ما باید به رهبران ارشد خود نگاه کنیم تا ابتکارات را به جلو ببرند. این گزارش باید جرقه ای باشد که تفکر تازه و مهمتر از آن اقدامات انتقادی را شعله ور کند.
سوفی هالند، مدیر تحقیقات و سرپرست رفاه در Opinium افزود:
گزارش ما مسائل کلیدی پیش روی آژانسهای مارکوم در مورد سلامت روان را برجسته میکند، و مهم است که رهبران ارشد ما به این مسائل توجه کرده و به آنها رسیدگی کنند. به ویژه، موضوع گسترده فرسودگی شغلی و حجم کاری غیرقابل مدیریت باید به عنوان یک اولویت مورد بررسی قرار گیرد. این منبع اصلی استرس برای افراد است، اما همچنین دلیلی کلیدی است که آنها برای سلامت روان خود مرخصی نمی گیرند و یک چرخه معیوب ایجاد می کند. ما امیدواریم که رهبران ارشد بتوانند آموخته های این گزارش را به سازمان های خود بازگردانند. کمک به تسریع تغییرات در سطح کشور مورد نیاز در این زمینه.
یافتههای این نظرسنجی با آژانسها به اشتراک گذاشته خواهد شد تا از ابتکارات خود حمایت کنند و همچنین دیدگاه گستردهتری از صنعت marcomms را به نمایش بگذارند. علاوه بر این، اتحاد از این تحقیق برای تغذیه برنامه رفاه خود، از جمله جشنواره سالانه شادی اتحاد، که در اکتبر 2021 برگزار میشود، استفاده خواهد کرد.
نسخه کامل گزارش را می توانید از اینجا دانلود کنید.
درباره اتحاد آژانس های مستقل
اتحاد آژانس های مستقل، مهارت ها را توسعه می دهد و منافع آژانس های بازاریابی مستقل را نمایندگی می کند. اتحاد بهترین و آیندهنگرترین آژانسهای مستقل را گرد هم میآورد تا به ابزارها، منابع، جامعه، آموزش و راهنمایی دسترسی داشته باشند تا پیشنهادات خود را مانند ایدههایشان درخشان نگه دارند و بازده انرژی، پشتکار، تعهد و سختکوشی خود را به حداکثر برسانند. کار
درباره Opinium
Opinium یک آژانس بینش استراتژیک برنده جوایز است که بر این باور بنا شده است که در دنیای عدم قطعیت و پیچیدگی، موفقیت به توانایی ماندن بر نبض آنچه مردم فکر می کنند، احساس می کنند و انجام می دهند بستگی دارد. آنها خلاق و کنجکاو هستند، آنها مشتاق توانمندسازی مشتریان برای تصمیم گیری های مهم هستند. آنها با سازمانها برای تعریف و غلبه بر چالشهای استراتژیک کار میکنند – به آنها کمک میکنند تا با دنیایی که برندهایشان در آن فعالیت میکنند، کنار بیایند. آنها از رویکرد و روش مناسب برای ارائه بینش قوی، مشاوره استراتژیک و توصیه های هدفمند استفاده می کنند که باعث تغییر و نتایج مثبت می شود.