داستان پاداش رستوران | کدام مهمتر است؟ تقاضای مشتری یا قوانین داخلی؟


چه کسی دقیقاً مستحق پاداش 100000 پزو است؟

چند وقت پیش، اتفاق جالبی در رستورانی به نام Oven & Amp در دره آرکانزاس، ایالات متحده آمریکا (+/+) افتاد.

چهل و چهار مدیر و کارکنان یک مجتمع املاک و مستغلات برای شام در رستوران گرد هم آمده بودند. پیشخدمتی به نام رایان برنت و همکارش از چهل و چهار نفر پذیرایی کردند و توانستند رضایت مهمانان را در حد توانشان جلب کنند.

مدیر ارشدی که در جلسه حضور داشت بعد از صرف شام برخاست و اعلام کرد که از خدمات این دو گارسون بسیار راضی هستند و هر کدام می خواهند 100 دلار به عنوان جایزه به آن دو بدهند (و البته باشگاهی دارند که این کار را انجام می دهد. این هر از گاهی). تکرار).

بنابراین در مجموع 4400 دلار (در واقع: 100000 پزو) به رایان برنت و همکارش داده شد. گرانت وایز، کارگردانی که جایزه را به برنت اعطا کرد، این ویدئوی یک دقیقه ای را نیز در شبکه های اجتماعی منتشر کرد (دانلود ویدیوی یک دقیقه ای).

در فیلم می بینیم که وایز کاملا واضح توضیح می دهد که جایزه متعلق به گرانت و دوستش است و همچنین می بینیم که گرانت اشک می ریزد و ظاهرا بعداً به وایز می گوید که قصد دارد از این پول برای بازپرداخت وام های دانشجویی خود استفاده کند.

صد هزار پزو در رستوران

بعد از اینکه مدیر رستوران متوجه می شود که چنین جایزه ای پرداخت شده است، به برنت می گوید که مثل همیشه باید جایزه را بین هر پنج گارسون تقسیم کند. مانند گذشته دیگران نیز به همین ترتیب ثواب خود را با او تقسیم کرده اند و این قانون همیشه وجود داشته است.

برنت از این تصمیم ناراحت است و به گرنت وایز اطلاع می دهد. حکیم می گوید من کاری به قانون رستورانت ندارم و چون از کار دوتایی شما راضی بودم به «شما دو نفر» جایزه دادم.

پس به رستوران می رود و انعام را از مسئول رستوران پس می گیرد و می گوید: اصلاً از دادن انعام پشیمان شدم.

او بعداً با برنت تماس گرفت و 4400 دلار را به برنت در خارج از رستوران داد. اما همانطور که می توانید حدس بزنید، خبر به سرعت پخش می شود و به مدیر رستوران می رسد و برنت اخراج می شود.

اگرچه رستوران اصرار دارد که اخراج ربطی به این حادثه نداشته است، اما از آنجایی که اتفاق دیگری رخ نداده است، دلیل اخراج عملاً مشخص است: برنت از قوانین داخلی رستوران اطاعت نکرده است.

حال سوال اینجاست که آیا مشتری حق دارد قوانین رستوران را زیر پا بگذارد؟ یا حتی اگر مشتری اصرار به این کار داشته باشد، آیا کارمند رستوران این حق را دارد؟

به عبارت دیگر اولویت کدام است: خواسته مشتری؟ یا فرآیندها و قوانین داخلی سازمانی؟