روندهای رسانه های دیجیتال و اجتماعی عربستان سعودی (KSA) 2021


بر اساس گزارش Global Media Insights، استفاده عربستان سعودی از رسانه های اجتماعی به شدت افزایش یافته است و این کشور اکنون به عنوان برجسته ترین بازار رسانه های اجتماعی در خاورمیانه شناخته می شود.

به دلیل استفاده گسترده از تلفن های هوشمند، مردم محلی بیشتر از برنامه های اجتماعی استفاده می کنند، به خصوص بین سال های 2020 و 2021. آمارها نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی 8 درصد افزایش یافته است که توییتر، یوتیوب و فیس بوک بیشترین افزایش را داشته اند.

تعاملات رسانه های اجتماعی کشور تحت تأثیر عوامل مذهبی، سیاسی و فرهنگی است. این عوامل بر استفاده شهروندان سعودی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در موقعیت‌های مختلف تأثیر می‌گذارد که آنها را قادر می‌سازد تا ارتباط مؤثرتری برقرار کنند و مشارکت کاربران را افزایش دهند.

بنابراین آخرین روندها در پادشاهی چیست، و برندها چگونه می توانند از این رفتار درس بگیرند؟

Crowd پس از غواصی عمیق در آخرین رفتار دیجیتال KSA، آخرین روندهای آنلاین پادشاهی را کشف کرد. یافته‌های Crowd بر اساس گزارش Hootsuite و We Are Social KSA Digital 2021، گزارش Euromonitor’s Digital Consumer در عربستان سعودی، آمارهای جهانی و بسیاری موارد دیگر است.

روند 1: ایجاد محتوا با استفاده از گویش محلی، تأثیرگذاران محلی و جغرافیای عربستان سعودی

با رشد پادشاهی عربستان سعودی، جوانان سعودی شروع به نشان دادن استعدادهای پنهان خود در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی کرده اند. بر اساس مطالعه موردی Motivate Media Group «گزارش کمپین عربستان سعودی در ژوئن 2021»، اینفلوئنسرهای عربستان سعودی یکی از بالاترین طرفداران محلی را در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارند که از 50 تا 60 درصد متغیر است. سعودی‌های محلی به‌طور باورنکردنی به استعداد بومی خود افتخار می‌کنند و معتقدند که صدای اصیل کشورشان و خودشان هستند.

پس از مطالعه دقیق الگوهای رفتار آنلاین اینفلوئنسرهای سعودی و تولیدکنندگان محتوای محلی، Crowd متوجه شد که آنها ارزش بالایی برای ارائه محتوای واقعی و مرتبط برای طرفداران خود قائل هستند. به‌جای پست‌های پرشور اینستاگرام، جوانان سعودی ترجیح می‌دهند محتوای بدون فیلتر و واقعی را در پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram به اشتراک بگذارند.

برای نزدیک شدن به یک عربستانی محلی، Crowd یاد گرفت که تبلیغاتی را ترجیح می دهند که به زبان مادری توسط شخصی که می شناسند به آنها تحویل داده شود تا “هیچکس” معروف.

گرایش 2: جایی که بازی وجود دارد، عربستانی نیز تماشا می کند

آیا می‌دانستید که بازار بازی‌های عربستان با ۲۲ درصد یکی از قابل توجه‌ترین نرخ‌های رشد سالانه در جهان را دارد. پادشاهی با بیش از 21.2 میلیون بازیکن در سراسر کشور، در حال حاضر نوزدهمین بازار بزرگ بازی در جهان است که هر ساله با نرخ 41.1 درصد رشد می کند.

اینفلوئنسرهای بازی مخاطبان قابل‌توجهی از نسل Z دارند که ساعت‌ها استریم‌هایشان را تماشا می‌کنند. برندهای صنعت بازی به دلیل ارتباط نزدیکشان با مخاطبان جوان، مشتاق همکاری با این سازندگان محتوا هستند.

با این حال، قبل از شروع تبلیغات و تمرین قرار دادن محصول، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را ارزیابی کنید. هدف به جای اتخاذ یک استراتژی فروش مستقیم، تأثیر مثبت بر جامعه بازی، تعامل با آن و ارتباط با آن است.

روند 3: فراخوانی همه افراد وابسته به خرید KSA در تمام سنین

فرقی نمی کند 15 ساله باشید یا 50 ساله، خرید آنلاین در KSA با سرعت زیادی در حال رونق است. بر اساس مطالعه اخیر انجام شده توسط آمار جهانی، عربستان سعودی 39.53 میلیون اتصال تلفن همراه دارد که 112.7 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

اپلیکیشن‌های خرید مانند Amazon.sa، Namshi، Shein، Noon، Ajmall، و بسیاری دیگر توسط 67.7 درصد از جمعیت استفاده می‌شوند. همه مشاغل باید در همه پلتفرم ها، تقریباً در همه جای عربستان سعودی حضور داشته باشند، زیرا همه مشتریان در حال حاضر آنلاین و خرید می کنند.

برندها باید ارزیابی کنند و در تعیین چگونگی ایجاد یک رویکرد استراتژیک برای دستیابی به مخاطبان خود و در عین حال با آخرین روندها و نیازهای مصرف کننده در بازار برای بهینه سازی سفرهای مشتری به صورت آنلاین، در جریان باشند.

با توجه به اینکه همه نگاه‌ها به دولت عربستان سعودی است، مجموعه‌ای از تغییرات، تعدیل‌ها، سازمان‌دهی مجدد بوروکراتیک و تغییرات مقرراتی، زندگی عمومی را متحول می‌کنند. این مکانی است که در آن انواع کسب و کارها می توانند رشد کنند و در عین حال با گروه متنوعی از افراد مشتاق به یادگیری و رشد ارتباط برقرار کنند.

آیا در مورد آخرین روندها و رفتار آنلاین در پادشاهی کنجکاو هستید؟ با آنها تماس بگیرید، و Crowd مطمئن خواهد شد که بازاریابی شما با استانداردهای بالای KSA مطابقت دارد.


درباره Crowd

Crowd یک آژانس رسانه ای خلاق و عملکرد جهانی برنده جایزه است.