معماری انتخاب شده از یک پیشنهاد انحرافی استفاده کنید


تمرین کنید و در بحث ها شرکت کنید دانش و مهارت فروش کاربر خاص خاص

اهداف و انتظارات آموزشی از متمم در این دوره

کد دوره: 129572

پیش نیازهای تحصیل در این دوره:

دوستان عزیز پس از مطالعه این درس متمم مورد انتظار است

  • مفهوم را درک کنید پیشنهاد انحرافی یا پیشنهاد مازاد توضیح دهید (گزینه فریب).
  • نمونه هایی از گزاره های انحرافی در فضاهای دیجیتال و فیزیکی را بشناسید.
  • به خاطر داشته باشید که حذف “گزینه ای که هرگز انتخاب نشده است” از “لیست انتخاب مشتری” لزوماً کار درستی نیست.

استرس روانی هنگام مطالعه

نیاز به مشارکت شما

کسب و کار

زندگی

یک گزینه انحراف پیشنهاد دهید

فرض کنید می خواهید یک هدفون بخرید و حدود پانصد هزار تومان بودجه برای این کار دارید.

زیرا شما لمس فیزیکی و دیدن هدفون را به سفارش آنلاین آن ترجیح می دهید. به یکی از مراکز خرید نزدیک خود می روید و فروشگاهی را می بینید که تنها یک مدل هدفون دارد.

ضمناً شما قبلاً این هدفون را در وب دیده اید و قیمت تقریبی آنها را می دانید و می دانید که به بودجه شما نزدیک است.

از فروشنده بپرسید آیا مدل دیگری دارد؟ و او پاسخ می دهد که این تنها مدلی است که از او باقی مانده است.

فروشگاه دیگری در آن مرکز خرید هدفون نمی فروشد.

بسیاری از ما در مورد ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم. زیرا دست ما در انتخاب آنطور که انتظار داشتیم باز نبوده است.

معماری انتخاب - گزینه های بیشتر برای مشتریان مهم است و تجربه خرید بهتری ایجاد می کند

تا اینجا به نقطه عجیبی نرسیده ایم.

همه ما به تجربه می دانیم که داشتن گزینه بهتر از نداشتن گزینه است.

همچنین مردم دوست دارند بری شوارتز (بری شوارتز) در انتخاب کتاب سخت است به ما گفته اند که:

تحقیقات نشان میدهد تعداد گزینه ها نباید آنقدر زیاد باشد که خریدار یا مخاطب نتواند آنها را پردازش و مقایسه کند.

به عبارت دیگر، شاید دو، سه یا چهار گزینه بهتر از یک باشند. اما نباید بر این اساس نتیجه بگیریم که چهل گزینه لزوما بهتر از چهار گزینه است و خریدار با افزایش گزینه ها لذت و رضایت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اما در جایگاه فروشنده یا پیشنهاد دهنده یا طراح وب یا مذاکره کننده چگونه می توانیم این گزینه های محدود را به گونه ای طراحی و پیشنهاد کنیم که مخاطب به صلاحدید خودتان و بر اساس تحلیل خود، گزینه مورد نظر ما را انتخاب کنید؟

می دانیم که بخشی از پاسخ به این سوال را می توان در اقتصاد رفتاری و نوشته های افرادی مانند ریچارد تیلور، دانیل کانمن و دن آریل یافت.

با عنوان در مورد آن صحبت کنید معماری منتخب (Choice Architecture) نامیده می شود و در این درس می خواهیم از یکی از ابزارهای آن به نام استفاده کنیم گزینه طعمه یا گزینه انحراف بیایید با هم آشنا شویم.

منظور از Decoy Option چیست؟

تمرین کنید و در بحث ها شرکت کنید

آیا در هنگام فروش یا خرید تجربه ای از گزینه های فریب یا طعمه دارید؟

گزینه هایی که مشتری ندارند (یا مشتری کوچکی دارند) اما مهم هستند و بر ارزیابی و تصمیم گیری خریدار تأثیر می گذارند.

شما هنوز در این بحث شرکت نکرده اید.

برخی از دوستان تکمیلی که به این درس علاقه دارند:،،،،

ترتیبی که ضمیمه به شما پیشنهاد می کند مطالب مجموعه دانش و مهارت های فروش را مطالعه کنید:

چند پیشنهاد از مکمل:

مجموعه محتوای دانش و مهارت فروش