ابزارهای سئو در سال 2022


ابزارهای سئو رایگان

سئو همیشه یکی از مهم ترین مهارت ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ بوده و به مرور زمان محبوبیت و تقاضای آن بیشتر می شود. سئو شامل ابزارها و مهارت های از پیش آموخته شده ای است که اگر به درستی اعمال شوند، می توانند به نتایج شگفت انگیزی منجر شوند. در ادامه مطالب قبلی سایت لرن پارسی در قسمت آموزش سئو، امروز مروری داریم بر مهمترین ابزارهای سئو که می توانید از آنها استفاده کنید.

ویدیوی کوتاه

ابتدا برای نوشتن این مقاله کاربردی در اینستاگرام به ویدیویی که توجه ما را جلب کرد نگاه کنید. tinaaaradd گفته خیلی مختصر گفت ولی ممنونم که عناوین کاربردی گذاشتن مهمتر اینکه من تا حالا ندیده بودم کسی تو ایران اینجوری سئو آموزش بده، در نوع خودش جالب بود. توضیحات جامع زیر را بخوانید. پیج این خانم علاقه مند به سئو را در اینستاگرام نیز می توانید دنبال کنید: 👈 tinaaaradd @


1. کنسول جستجوی گوگل: بهترین ابزار رایگان سئو

 بهترین ابزار سئو رایگان

هر سایتی که می خواهد موفق شود و در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کند، ابتدا باید از این ابزار رایگان گوگل استفاده کند. گوگل وب مستر اطلاعات دقیقی در مورد کلمات کلیدی، صفحات ایندکس شده، خطاهای سایت و موارد دیگر ارائه می دهد و بر خلاف سایر ابزارهای ذکر شده در این لیست برای ایرانیان تحریم نیست و همیشه با سرعت و دقت بالا در دسترس است. با وجود ابزار قدرتمند گوگل (گوگل سرچ کنسول) به نظر من به هیچ چیز دیگری نیاز ندارم. این ابزار قدرتمند و کاربردی در دوره آموزشی سئو و بهینه سازی که مدتی بعد منتشر خواهد شد به صورت جامع پوشش داده شده است.

۲. Google Trends: کلمات کلیدی را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید

بررسی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

Google Trends سالهاست که وجود دارد، اما به اندازه کافی از آن استفاده نشده است. نه تنها اطلاعاتی در مورد یک کلمه کلیدی در اختیار شما قرار می دهد، بلکه بینشی از روندهای مرتبط را نیز ارائه می دهد، که می تواند در هر مرحله از رشد یک کسب و کار ارزشمند باشد. کلمات کلیدی را در هر کشوری جستجو کنید، این بهترین ابزار سئو برای استفاده است.

گوگل ترند یکی از ابزارهای سئو مورد علاقه من است که هر روز از آن استفاده می کنم و از آن ایده های تولید محتوا می گیرم. این ابزار قدرتمند و رایگان گوگل که از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می کند، درصد محبوبیت کلمات کلیدی را در فواصل 1 ساعت گذشته، 4 ساعت گذشته، 24 ساعت گذشته، 1 ماه گذشته، 5 سال گذشته از در سراسر جهان. اخیتر ما را می گذارد.

3. احرف

اهرفس

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین است. وقتی صحبت از بزرگترین خزنده وب به میان می آید، بعد از گوگل در رتبه دوم قرار می گیرد. این ابزار بخش هایی از وب سایت شما را که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند، شناسایی می کند. از دیدگاه تحلیل رقبا، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینک رقبا برای استفاده به عنوان نقطه شروع برای برند خود استفاده خواهید کرد. همچنین می توانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین لینک به محتوای سایت خود، بررسی لینک های شکسته در وب سایت خود و دریافت نمای کلی از بهترین صفحات استفاده کنید.

4. SEMRush

SEMRush

ابزارهای بازاریابی SEO مانند SEMRush محبوب ترین در جامعه SEO هستند. یکی از محبوب ترین ویژگی های این ابزار سئو دامنه آنالیز است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارش های تحلیلی برای کمک به درک بهتر ترافیک جستجوی وب سایت، ترافیک یا حتی رقبا هستید، می توانید کلمات کلیدی و دامنه ها را با هم مقایسه کنید. ابزار جستجوگر سئو روی صفحه به شما امکان می دهد به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و نکاتی در مورد چگونگی بهبود عملکرد وب سایت خود بیابید.

5. KWFinder

ابزار سئو وردپرس

یک ابزار کلمات کلیدی SEO مانند KWFinder به شما کمک می کند کلمات کلیدی طولانی تری پیدا کنید که رقابت کمتری دارند. کارشناسان از این ابزار سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اجرای گزارش های تحلیلی در بک لینک ها و SERP ها استفاده می کنند. ابزار Rank Tracker آنها به شما کمک می کند تا به راحتی رتبه خود را تعیین کنید در حالی که پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری می کنید. بعلاوه، اگر این کافی نباشد، ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند رتبه وب سایت خود را حتی بالاتر ببرید.

6. Moz Pro

Moz Pro

نرم افزار سئو Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو به نظر می رسد که کارشناسان در واقع از آن استفاده می کنند. برخی از کارشناسان از اینکه Moz با وجود تغییرات منظم در الگوریتم گوگل، همیشه به روز بود، متعجب بودند. چه به دنبال نکات کلیدواژه باشید و چه به دنبال خزیدن در سایت باشید، Moz یک نیروگاه قدرتمند کامل است. شما می توانید بینش خوبی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. آنها همچنین یک نوار ابزار MozBar رایگان دارند که می توانید آن را نصب کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد سئو هستید، باید به بررسی MozCon، کنفرانس سالانه آنها نیز فکر کنید.

7. Ubersuggest: ابزار ردیابی کلمات کلیدی

Ubersuggest

Ubersuggest که توسط نیل پاتل توسعه داده شده است، یک ابزار جستجوی رایگان کلمات کلیدی است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی و همچنین هدف خود را با نمایش SERP های برتر شناسایی کنید. از عبارات کوتاه تا طولانی، می توانید اصطلاحات مناسبی را برای استفاده در وب سایت خود بیابید.

8. SpyFu: ابزار رایگان SEO

ابزارهای سئو رایگان

در حالی که SpyFu این نسخه ویژه عالی دارد، بسیاری از ما مشتاق ویژگی های رایگان آن هستیم. شما به راحتی می توانید تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی در ماه را مشاهده کنید، در حالی که به راحتی می توانید دشواری رتبه بندی آن کلمه کلیدی را تعیین کنید. شما همچنین می توانید در مورد رقبای خود برای استفاده از کلمات کلیدی مورد استفاده آنها تحقیق کنید. علاوه بر این، می‌توانید رقیب یا وب‌سایت خود را جستجو کنید تا به راحتی تعداد کلمات کلیدی ارگانیک، کلیک‌های ماهانه، رقبای پولی و ارگانیک، کمپین‌های تبلیغاتی گوگل و موارد دیگر را ببینید. این یکی از دقیق ترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.

9. SEOQuake: ابزار رایگان SEO

SEOQuake

SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای سئو رایگان است. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوی SEO عمل می کند که ممیزی سایت را در صفحه انجام می دهد، لینک های داخلی و خارجی شما را ارزیابی می کند و همچنین وب سایت ها را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبای خود مقایسه می کند. از دیگر ویژگی های این ابزار آنالیز سئو می توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئوی خوانا و قابلیت خروجی اشاره کرد که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی داده ها را دانلود کرده و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید. .

10. ابزار کلمات کلیدی SEO: کلمات کلیدی در همه جا

ابزار کلمات کلیدی SEO

Keywords Everywhere یکی دیگر از افزونه‌های SEO است که داده‌ها را از ابزارهای مختلف SEO مانند Google Analytics، Search Console، Google Trends و موارد دیگر جمع‌آوری می‌کند تا به شما در یافتن بهترین کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی کمک کند. ابزارهای رایگان سئو مانند اینها تعیین بهترین کلمات کلیدی برای وب سایت شما را آسان می کند. بنابراین به جای اینکه هر روز چندین وب سایت را مرور کنید، می توانید از این به عنوان ابزاری برای صرفه جویی در زمان استفاده کنید.

در مورد سئو بیشتر بخوانید

بنابراین این ده بهترین ابزار سئوی رایگان و پولی هستند که می توانید برای بهبود سئو سایت خود از آنها استفاده کنید. با تشکر از تینا عزیز برای ارسال ایده نوشتن این مقاله به سایت ما. نظرات ارزشمند خود را در مورد این مقاله در انتهای صفحه برای ما ارسال کنید.