چالش های محیط کار سختی های کار با کسانی که به تازگی مدیر شده اند


تمرین کنید و در بحث شرکت کنید چالش های محیط کار برای کاربران خاص

اهداف و انتظارات آموزشی اضافی در این دوره

کد دوره: 301538

در بررسی نظرات، تجربیات و تمرین هایی که دوستان در درس های مختلف مطرح می کنند، با سوالات و چالش هایی مواجه می شویم که احتمالا تجربه مشترک بسیاری از ماست. اما با توجه به محدود بودن فضای هر درس و اینکه همه سعی می کنیم از مبحث اصلی منحرف نشویم، این سوالات و چالش ها بی پاسخ مانده و بحثی در مورد آنها وجود ندارد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم با الهام از محتوای تمرین ها و تجربیات به تدریج بحث هایی را تحت عنوان چالش های محیط کار قرار دادن

این نوع بحث ها را می توان مکمل درس های مذاکره، رفتار سازمانی، مهارت های ارتباطی، مدیریت منابع انسانی و کار گروهی دانست.

همچنین اگر قصد دارید مسیر شغلی خود را با سرعت بیشتر و اصطکاک و تنش کمتر طی کنید، مطالعه این بحث ها و شرکت در آنها احتمالا برای شما مفید و آموزنده خواهد بود.

یکی از چالش های محیط کار، مدیرانی هستند که به تازگی روی صندلی مدیریت نشسته اند. ما در اینجا با چالش های خودشان سروکار نداریم. در عوض، ما روی چالش های افراد دیگری که باید با این مدیران کار کنند، تمرکز می کنیم.

قاعدتاً مدیران جدید از یکی از دو مسیر زیر به مقام مدیریت رسیده اند:

راه اول ارتقاء از درون تیم است. یعنی چندین نفر با هم کار کرده اند و یکی از آنها به مدیریت ارتقا یافته است. این سمت ممکن است قبلا توسط مدیر دیگری بوده باشد یا به دلیل کوچک بودن تیم تا اینجای کار همه با هم کار می کردند و هیچکس عنوان «مدیر» را نداشت.

راه دوم ورود از خارج سازمان است. به عنوان مثال مدیر عامل یک نفر را از خارج می آورد و به جای مدیر بازاریابی قبلی منصوب می کند. یا اینکه برای دو سه نفری که کارهایی مثل سئو و ایمیل مارکتینگ انجام داده اند، یک مدیر از بیرون بیاورند و بگویند این فرد از این به بعد مدیر بازاریابی دیجیتال است و باید زیر نظر او کار کنید.

نمودار زیر متداول ترین مسیرها برای انتصاب مدیر جدید را نشان می دهد:

چالش مدیر جدید

بسته به مسیری که فرد برای رسیدن به موقعیت مدیریتی طی کرده و همچنین با توجه به ویژگی های فردی و شخصیتی و تجربه و سبک مدیریتی وی، احتمالاً یک یا چند مورد از چالش های زیر در محل کار به وجود می آید:

مدیریت میکروسکوپی

در مدیریت میکروسکوپی، مدیر وارد جزئی ترین جنبه های کار می شود و می خواهد تک تک مراحل و اقدامات زیردستان خود را بررسی و کنترل کند. مدیریت میکروسکوپی ریشه های مختلفی دارد. مثلاً ممکن است فردی با توجه به اینکه از پست پایین تر به سمت مدیریت ارتقا یافته، با جزئیات عملیاتی کار آشنا باشد و این امر او را وسوسه می کند که در همه امور دخالت کند. بی اعتمادی به اعضای تیم می تواند انگیزه دیگری برای مدیریت خرد باشد.

اگر تیم قبلاً رهبر مشخصی نداشته است، یا اگر رهبر قبلی از این سبک استفاده نکرده باشد، مدیریت خرد می تواند به سرعت به یک چالش جدی تبدیل شود.

اهداف غیر واقعی

گاهی اوقات مدیر احساس می کند که باید با اهداف بلندپروازانه به تیم انگیزه دهد تا بیشتر کار کند و خروجی بهتری داشته باشد. این رفتار را هم در مدیرانی که از درون تیم ارتقا یافته اند و هم در مدیرانی که از بیرون آمده اند می بینیم.

به عنوان مثال، برای سه سال متوالی، فروش شرکت سالانه بین 5 تا 15 درصد رشد داشته است. اما مدیر جدید تیم فروش اصرار دارد که امسال می توانیم فروش را 25 درصد افزایش دهیم. فروشندگان، بازدیدکنندگان و همه کسانی که زیر نظر او کار می کنند معتقدند که این هدف واقع بینانه نیست. اما او می خواهد نشان دهد که مدیری توانمند است و با آمدنش شاخص های عملکرد را به سطح جدیدی رسانده است.

شرکت در بحث

اگر تجربه کار با یک مدیر “تازه منصوب شده” را داشته اید، آیا مشکل یا چالش دیگری وجود دارد که بخواهید به لیست پیشنهادی اضافه کنید؟

اگر یکی از موارد ذکر شده را تجربه کرده اید، چگونه با چنین مدیری برخورد کرده اید؟ آیا تجربه یا توصیه ای دارید که برای دیگران مفید باشد؟

شما هنوز در این بحث مشارکت نکرده اید.

چند مقاله پیشنهادی از مکمل: