مقاله | تأثیر نوشتن در مورد احساسات بر حافظه فعال


آرشیو مقالات

اهداف و انتظارات آموزشی از متمم در این دوره

کد دوره: 293683

ما شما را به مقالات تحقیقاتی در بسیاری از دوره های تکمیلی ارجاع می دهیم و به آنها استناد می کنیم. اما در طول این سال ها بارها با مشکل تغییر URL، جابجایی یا حذف مقالات از سرور و مواردی از این دست مواجه شده ایم.

به همین دلیل، ما برخی از مقالات برجسته را – که هیچ محدودیتی برای کپی رایت ندارند – در سرور مکمل قرار می دهیم تا دسترسی به آنها را برای شما آسانتر کنیم.

ما همچنین توضیح مختصری در مورد هر مقاله ارائه می دهیم. اما در نظر داشته باشید که این مطالب کمی با عادی بودن «درس» فاصله دارد و بیشتر نقش #آرشیو_مقاله را ایفا می کند.

مقاله اهمیت نوشتن

ما بارها و بارها شما را به «نوشتن» در کلاس های مختلف مکمل تشویق کرده ایم و از فواید آن صحبت کرده ایم. فهرستی از این فواید را می توانید در درس اول تسلط کلامی مشاهده و مطالعه کنید. نوشتن را می توان به طرق مختلف و به طرق مختلف انجام داد که یکی از آنها «بیان عواطف و احساسات و بیان آنها» است.

در تعریف هوش هیجانی گفتیم که خودآگاهی هیجانی یکی از مهم ترین مولفه های هوش هیجانی است و حتی یک درس مستقل را به نوشتن برای هرکسی اختصاص دادیم و گفتیم که این می تواند فواید زیادی داشته باشد.

در آن درس، به نقل از پنی بیکر گفتیم که نوشتن در مورد احساسات می تواند ذهن ما را آزاد کند و عملکرد مغز ما را افزایش دهد. عنوان مقاله به نقل از پن بیکر این است: “نوشتن بیانی می تواند ظرفیت کاری را افزایش دهد”

این مقاله توسط Kitty Klein و Adriel Boals در سال 2001 منتشر شد و اکنون یک کلاسیک است.

موضوع و روش مقاله

در این مقاله، کلاین و بولز فرض مهمی را که توسط افرادی مانند پنی بیکر مطرح شده است، آزمایش می کنند.

پن بیکر گفت: “اگر احساسات و خاطرات عاطفی خود را یادداشت کنید، ذهن شما سازماندهی می شود و ظرفیت آن آزاد می شود.”

این محققان سخنان پنی بیکر را به شیوه ای جالب امتحان کرده اند. آنها به سراغ 77 نفر (30 پسر و 47 دختر) که سال اول دانشگاه بودند رفتند و گروه را به دو گروه “آزمایشی” و “کنترل” تقسیم کردند.

از گروه آزمایش خواسته شد که خاطرات و تجربیات خود را از ورود به دانشگاه (که به دلیل تغییر جو کمی استرس زا است) یادداشت کنند. از گروه کنترل نیز خواسته شد تا در مورد یک موضوع خنثی (مثلاً مدیریت زمان) بنویسند و به دو گروه هفت هفته فرصت داده شد.

فرض اصلی این مطالعه این بود که اگر نوشتن در مورد تجربیات و خاطرات عاطفی می تواند انفرادی یا منظم باشد، حافظه فعال گروه اول (که خاطرات ورودی دانشگاه را نوشتند) باید پس از مدتی بهبود یابد.

مطالعه این فرضیه را تایید کرد.

ارتباط با دوره های تکمیلی

در درس نوشتن برای هیچکس به این مقاله از زبان پنه بیکر اشاره می کنیم. در آن درس، در مورد فواید نوشتن بحث می کنیم. نوشتن برای خواندن آن نیست، بلکه برای پاک کردن ذهنمان است. حتی اگر بعد از نوشتن کاغذ را پاره کنیم یا فایل کامپیوتر را پاک کنیم.

بحث پنه بیکر در قالب «محتوای تشویقی» ارائه شده است. متاسفانه شما به این بخش دسترسی ندارید چون هنوز در مورد درس نظر نداده اید و در بحث شرکت نکرده اید. پیشنهاد ما این است که اگر به بحث هوش هیجانی، مدیریت هیجان و نوشتن علاقه دارید، آن درس را بخوانید و نظر بدهید.

شما هنوز در این بحث شرکت نکرده اید.

سفارشی که متمم برای مطالعه سری هوش هیجانی به شما پیشنهاد می کند:

چند پیشنهاد از مکمل:

مجموعه محتوای هوش هیجانی