عصاره برند چیست؟ آشنایی با روح یک برند


برندسازی و برندسازی تمرین کنید و در بحث ها شرکت کنید کاربر خاص خاص

عصاره برند

عصاره برند (Brand Essence است) یکی از مفاهیم کلیدی در حوزه برندسازی است که اگر با آن آشنایی نداشته باشید بعید است بتوانید در برندسازی موفق شوید.

البته نویسندگان و متفکران حوزه برندسازی این مفهوم را با حروف مختلفی معرفی کرده اند: روح برند، DNA برند، زندگی برند و هسته اصلی برند از جمله حروفی هستند که مترادف با مفهوم عصاره برند (+) هستند.

اما حرف اصلی همان کلمه است استخراج کردن شما انتظار دارید: پایه و اساس یک نام تجاری و آنچه که نام تجاری با آن زنده می شود. عصاره برند حاوی تمام مواردی است که اگر از برند بگیرید، نام تجاری دیگر وجود ندارد (+).

به عنوان نمونه ای از عصاره برند، برندی مانند اپل را در نظر بگیرید. “لوگوی اپل” بارها تغییر کرده و هیچ اتفاق مهمی رخ نداده است. اما اگر «طراحی قدرتمند» و «رابط کاربری ساده» را از محصولات اپل بگیرید، چیزی از اپل باقی نمی‌ماند. بنابراین می توان گفت که «طراحی قدرتمند» و «رابط کاربری ساده» بخشی از عصاره برند اپل است.

به عنوان مثال دیگر، برند IKEA را در نظر بگیرید. بسیاری از ویژگی های این برند قابل تغییر است. اما اگر «طراحی ساده و مینیمال» را از محصولات این برند بگیرید، به سختی می توان آنچه را که باقی می ماند، IKEA نامید. بنابراین می توان گفت که طراحی ساده و مینیمال جزئی از ذات برند IKEA است.

یه لحظه اینجا صبر کن

به یک مکمل فکر کنید. چه ویژگی در مکمل وجود دارد که اگر تغییر کند دیگر آن را مکمل نمی دانید؟ پاسخ به این سوال بخشی از عصاره برند مکمل را نشان می دهد.

در این درس می خواهیم کمی بیشتر در مورد عصاره برند (+/+) صحبت کنیم.

تعریف عصاره برند چیست؟

تمرین کنید و در بحث ها شرکت کنید

یک برند خاص را انتخاب کنید. این برند می تواند یکی از برندهای بسیار بزرگ جهانی یا برندی باشد که شما با آن در ارتباط هستید (به عنوان یک شریک، کارآفرین یا مشتری).

با توجه به تعریف عصاره برند، آیا می توانید یک یا چند ویژگی را به عنوان عصاره آن برند نام ببرید؟

شما هنوز در این بحث شرکت نکرده اید.

برخی از دوستان تکمیلی که به این درس علاقه دارند:،،،،

سفارشی که متمم برای مطالعه مطالب مجموعه برندینگ به شما پیشنهاد می کند:

چند پیشنهاد از مکمل:

مجموعه ای از مطالب در زمینه برندسازی